سفر به کویر مرنجاب آزاد شد + عکس

10:27 - 24 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۵۵۰
خبرگزاری میزان - مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از ساماندهی وضعیت گردشگری منطقه کویر مرنجاب خبر داد و گفت: تورهای گردشگری می‌توانند با رعایت قوانین از مواهب ارزشمند طبیعی منطقه بهره‌مند شوند.
به گزارش به نقل ازتسنیم،  فریدون اله یاری با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما در اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، ساماندهی وضعیت گردشگری کویر مرنجاب (درشهرستان آران و بیدگل) بوده است، اظهار داشت: در پائیز سال 1393 پس از بازدید از منطقه با حضور همکاران به بررسی حضوری مشکلات منطقه پرداخته و با تشکیل دو نشست کارگروه گردشگری  و میراث فرهنگی استان و سه نشست کمیته توسعه گردشگری استان، با حضور معاون گردشگری کشور، استاندار، معاون عمرانی و سایر مسئولین عضو کارگروه به بررسی مسائل و مشکلات منطقه پرداختیم.


سفر به کویر مرنجاب آزاد شد + عکس


وی تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت کویر مرنجاب به حضور اضطراری ایستگاه‌های نیروی انتظامی، ایستگاه‌های امداد و نجات اورژانس و هلال احمر، نصب آنتن‌های مخابراتی، احداث جاده های مواصلاتی و مواردی از این دست نیاز است.

به گزارش میراث فرهنگی، اله یاری در ادامه به ساماندهی وضعیت کاروانسرای تاریخی مرنجاب اشاره کرد و افزود: با همکاری مسئولین استان، به ویژه مسئولین محلی تاکنون موفق به حل بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات منطقه شده ایم، به گونه ای که شرکت تعاونی روستائی شهرستان آران و بید گل به عنوان سرمایه گذار جدید کاروانسرای تاریخی مرنجاب، موظف به ارائه طرح توسعه گردشگری منطقه در کوتاه ترین زمان ممکن شده است.

وی با تاکید بر رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی توسط گردشگران، اظهار داشت: بر اساس برخی گزارش‌های غیر رسمی، در ایام محرم سال جاری متاسفانه گروهی گردشگر عمدتاً از خارج از استان و با اتوبوس‌های معمولی و یا با اتومبیل‌های شخصی بدون رعایت استانداردهای یک تور به این منطقه سفر کرده بودند که رفتارهای برخی از آنها باعث تکدر خاطر مردم متدین شهرستان شده بود، با این وصف با هماهنگی مسئولان محلی تلاش شد تا ورود تورهای غیر استاندارد به منطقه وسیع کویر مرنجاب ضابطه‌مند شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با سفر معاون گردشگری اداره کل به شهرستان در روز گذشته و با هماهنگی به عمل آمده با مسئولین محلی، طرح ساماندهی بازدید گردشگران از منطقه با قوت ادامه یافته و تورهای گردشگری می‌توانند با رعایت قوانین از مواهب ارزشمند طبیعی منطقه بهره‌مند شوند.



/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *