مورد فوتی از ویروس آنفلوانزا درتهران گزارش نشده/چه کسانی نباید واکسن بزنند

8:52 - 18 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۶۲۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با وجود اینکه در تهران این ویروس وجود دارد، اما تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است.
ویروس آنفلوانزا در پایتخت/مورد فوتی تاکنون گزارش شده است/کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند واکسن نزنند/محمود نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره وضعیت بیماری آنفلوانزا  اظهار کرد: حدود 5 تا 10 درصد جامعه در فصل سرد درگیر آنفلوانزا می‌شوند، گفت: حدود یک درصد افرادی که مبتلا به آنفلوانزا هستند درگیر بیماری ذات‌الریه می‌شوند که با درمان خوب، متوسط 7 درصد مرگ و میر ایجاد می‌شود، اما با این وجود جای نگرانی وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بیماری آنفلوآنزای خوکی چون از خوک منشا می‌گرفت به این نام شناخته شد اما بعدها به نام آنفلوآنزای فصلی نام گرفت، افزود: در واقع باید گفت این ویروس ابتدا از شرق و جنوب شرق ایران وارد کشور شده و استان‌های مرکزی مثل تهران، اصفهان و شیراز  درگیر هستند و در حال حاضر نیز غرب کشور با این بیماری مواجه شدند.

 معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که افرادی که مبتلا به این آنفلوانزای فصلی در کرمان شده‌اند اصولا دارای نقص و ضعف ایمنی بودند و همین سبب فوت برخی از آنها شده است،گفت: توصیه می‌کنیم افرادی که دچار نقص یا ضعف ایمنی هستند،واکسن بزنند تا در صورت ابتلا به آنفلوانزا احتمال مرگ و میر در آنها کاهش یابد، چرا که عوارض ابتلا به آنفلوانزا در این بیماران ده برابر افراد سالم است.

نبوی با بیان این‌که افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند نباید واکسن آنفلوانزا بزنند، گفت:  بیماران و افرادی که ضعف ایمنی بدن دارند باید این واکسیناسیون را خودشان انجام دهند. در مجموع زمان ترزیق بهتر است زیر نظر پزشک این کار صورت گیرد.

 معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خاتمه به وضعیت این بیمار در پایتخت اظهار کرد: با وجود اینکه در تهران این ویروس وجود دارد، اما تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *