انهدام مخفیگاه داعش در منطقه بعقوبه عراق

20:19 - 14 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۶۲۴۴
خبرگزاری میزان - یک منبع محلی در استان دیاله روز شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی ارتش عراق یک مخفیگاه متعلق به گروه تروریستی داعش را در شمال شرق بعقوبه منهدم کردند.
به گزارش گروه بین الملل به نوشته پایگاه خبری عراقی سومریه نیوز، این منبع محلی که خواست نامش ذکر نشود گفت: نیروهای امنیتی، عملیات ویژه ای را در مزارع کشاورزی در ساحل رود دیاله در بخش شمال شهرستان المقدادیه (35کیلومتری شمال شرق بعقوبه) انجام دادند.

وی افزود: در جریان این عملیات، یک مخفیگاه سری عناصر گروه تروریستی داعش کشف و منهدم شد.

به گفته این منبع در جریان تعقیب عناصر تروریستی داعش، مناطق اطراف این مخفیگاه نیز پاکسازی شد.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی (الحشد الشعبی) مناطق شمالی شهرستان «المقدادیه» را از اشغال گروه تروریستی داعش آزادسازی کردند، اما هنوز عناصری از این گروه تروریستی در این شهرستان دست به اقدامات تروریستی می زنند.

** 10 نفر از عناصر داعش در شمال رمادی کشته شدند
به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار روز شنبه گزارش داد که 10 نفر از عناصر تروریستی داعش در شمال رمادی کشته و خودروی نظامی آنها منهدم شد.

وی افزود: یگان های زمینی و توپخانه ای عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف، توانستند عملیات گروه تروریستی داعش موسوم به «تخریب دیوارها» (هدم اسوار) در رمادی را خنثی و دفع کنند.
از سوی دیگر علی داود رئیس شورای شهرستان الخالدیه نیز گفت: عناصر داعش از طریق حملات تروریستی در خارج رمادی قصد دارند تا عناصر محاصره شده خود در این منطقه را آزاد کنند.

**خنثی سازی 25 بمب در شرق شهرستان حدیثه
سومریه نیوز همچنین به نقل از یک منبع در استان الانبار گزارش داد که نیروهای ارتش عراق، 25 بمب دست ساز را در منطقه
«البوحیات» واقع در شرق شهرستان «حدیثه» خنثی کردند.
این منبع که خواست نامش ذکر نشود، افزود: گروه تروریستی داعش این بمب ها را در منازل و راهها کار گذاشته بود تا عملیات آزاد سازی این مناطق را با مشکل مواجه کند.

نیروهای عراقی طی هفته های گذشته با عبور از پل های الجرایشی و فلسطین از شمال و غرب، وارد بخش هایی ازشهر الرمادی شده و حقله محاصره داعش را در این شهر کامل کرده اند.

منابع عراقی دلیل کندی این عملیات و طولانی شدن عملیات آزاد سازی شهر الرمادی را حضور غیر نظامیان در این شهر اعلام کرده بودند که ساکنان آن نیز طی روزهای گذشته تقریبا این مناطق را تخلیه کردند. همچنین وضعیت جوی و بارش باران های سیل آسا نیز در این عملیات وقفه ایجاد کرده بود .

گروهک تروریستی داعش از تابستان سال گذشته تاکنون بخش هایی از شهرهای شمال و غرب عراق را به اشغال خود درآورده و مرتکب جنایات هولناکی شده است.
این گروهک از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *