ضرورت پرهیز هیئت‌های مذهبی از خرافات

11:44 - 12 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۴۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام نظری ضمن انتقاد از اعمال خرافی برخی از هیئت‌ها و عزاداران حسینی در ایام آخر ماه صفر گفت: همه بزرگان و علمای دین همواره ما را به عزاداری سنتی تشویق کرده‌اند و در این راه تلاش‌های بسیار زیادی داشته‌اند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس دادگستری اهر در همایش آسیب‌شناسی عزاداری اربعین، بیان کرد: رسالت هر یک از مسئولین هیئت ها، مداحان و شاعران بسیار سنگین است چون اگر تا به امروز نهضت حسینی زنده و پابرجاست به برکت همین هیئت های حسینی است.

حجت‌الاسلام نظری بابیان اینکه حزن و اندوه برای امام حسین (ع) بسیار پراهمیت است ابراز داشت: ما باید به‌طور صحیح فرهنگ عزاداری و حزن و اندوه برای امام حسین (ع) ویاران باوفایش را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم، چرا که این کار دارای اجر و پاداش بسیار بوده و نوعی عبادت محسوب می‌شود.

وی گفت: همه بزرگان و علمای دین همواره ما را به عزاداری سنتی تشویق کرده‌اند و در این راه تلاش‌های بسیار زیادی داشته اند و اکنون‌که آن‌ها در میان ما نیستند ما نیز باید به وظیفه خود عمل کنیم.

وی به مسئولین هیئت های حسینی و مداحان، پرهیز از تخلفات و خرافات را توصیه کرد و گفت: امروز متأسفانه شاهد بروز و ظهور تشیع لندنی هستیم که به اسم شیعه هستند ولی در عمل با تشیع مخالف‌اند و می‌خواهند تیشه به ریشه اسلام ناب محمدی و شیعه بزنند و به هر نحوی می‌خواهند این عزاداری سنتی را از ما بگیرند تا بدین‌وسیله بتوانند اهداف شوم خود را عملی کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ضمن انتقاد از اعمال خرافی برخی از هیئت‌ها و عزاداران حسینی در ایام آخر ماه صفر خاطرنشان کرد: سست کردن پایه‌های اعتقادی و دینی در کنار مسلمان کشی و شیعه کشی‌هایی که دشمنان اسلام امروز در دنیا دنبال می‌کنند نمونه‌های بارز تلاش برای به نابودی کشیدن اسلام و مسلمانان است که عزاداری صحیح و سنتی یکی از راه‌های مقابله با این توطئه‌هاست که امیدواریم از سوی همه عزیزان دخیل در امور عزاداری حسینی موردتوجه  قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *