ماجرای خانه به دوشی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

9:12 - 10 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۷۹۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - تنها 4 ماه به برپایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران مانده است و در این زمان اندک، جا به جایی چنین نمایشگاهی غیر ممکن است.
ماجرای خانه به دوشی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
، در آیین اختتامیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محمد باقر قالیباف در پایان مراسم خطاب به وزیر ارشاد گفت: از وزیر ارشاد خواهش می‌کنم و به همه قول می‌دهیم که سال آینده دوره بیست و نهم نمایشگاه کتاب تهران را در تپه‌های عباس‌آباد برپا کنیم تا 130 هزار متر فضای استاندارد را در یک فضای زیبا و متنوع برگزار کنیم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به قول محمد باقر قالیباف گفت: ما بشارت شهردار تهران را جدی می‌گیریم چرا که جزو مطالبات ما از ایشان است که سال آینده در جای بهتر از مصلی بتوانیم نمایشگاه‌ را برگزار کنیم زیرا مصلی تهران واقعاً جای برپایی نمایشگاه نیست. ان‌شاءالله در فضای مناسبی در عباس‌آباد بتوانیم نمایشگاهی برگزار کنیم و در سال‌های بعد یا خود مستقیماً به عنوان شهردار تهران و یا وزارت و صنعت شهر آفتاب را به عنوان نمایشگاه آبرومند افتتاح کند.

حال تنها 4 ماه فرصت برای  برگزاری این رخداد فرهنگی زمان باقی مانده است ولی همچنان مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قطعی نشده است و خبری از قولی که شهردار تهران در اختتامیه نمایشگاه کتاب مبنی بر انتقال نمایشگاه کتاب بیست و نهم به تپه های عباس آباد داده بود، نیست.

در خصوص این موضوع علی اکبر اشعری سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار ادبیات گفت: مکان برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هنوز مشخص نشده است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهردار تهران در حال رایزنی با یکدیگر هستند ولی فعلا این رایزنی ها نتیجه ای حاصل نشده است.

وی در ادامه افزود: فعلا سه گزینه مصلی تهران ، تپه های عباس آباد و شهر آفتاب برای برپایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران مدنظر است که فعلا مشخص نیست.

این مصاحبه در صورتی است که علی اکبر اشعری در تاریخ 25 مرداد به خبرنگار ادبیات گفت: مصلی تهران بهترین گزینه برای برپایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *