ایران تحت رهبری داهیانه آیت الله خامنه ای در مسیر درستی حرکت می کند

18:40 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۴۳۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون نخست‌وزیر ویتنام با بیان اینکه از نقش حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای به خوبی آگاهی دارد، تصریح کرد: ایران تحت رهبری داهیانه ایشان در مسیر درستی حرکت می‌کند.

: معاون نخست‌وزیر ویتنام با بیان اینکه از نقش حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای به خوبی آگاهی دارد، تصریح کرد: ایران تحت رهبری داهیانه ایشان در مسیر درستی حرکت می‌کند.

به گزارش علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه) 23 مهرماه در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار ولایتی ضمن خیر مقدم به معاون نخست‌وزیر ویتنام بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم هیأت‌ ویتنامی در طول اقامت خود در تهران به نتایج مثبت و سازنده‌ای در جهت تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک میان دو کشور دست یافته باشد.

وی با بیان اینکه کشور ایران برای مردم ویتنام احترام زیادی قائل است، تصریح کرد: مردم ایران برای کشور ویتنام احترام زیادی قائل هستند و در ذهنیت ملت ایران، ملت ویتنام قهرمانی هستند که در طول جنگ دراز ‌مدت خود با استکبار تلاش فراوانی را انجام دادند.

ولایتی ادامه داد: ما همواره پیگیر داستان مقاومت و برد شما با آمریکا و عوامل منطقه‌ای آنها بودیم و بعد از پایان جنگ و پیروزی شما برای سازندگی و ساختن کشور تخریب‌شده خود تلاش‌های فراوانی را انجام دادیم.

ولایتی با اشاره به سفر خود به ویتنام در دورانی که وزیر امور خارجه بود خاطرنشان کرد: توسعه روابط میان دو کشور در طی سالیان گذشته مثبت بوده است و امیدواریم این روابط همچنان ادامه داشته باشد.

نکوین خوان فوک معاون نخست‌وزیر ویتنام در این ملاقات ضمن سپاس از مهمان‌نوازی مردم و دولت ایران در طول اقامت خود در این کشور اظهار داشت: ما ملاقات‌های بسیار مهمی داشتیم، ملاقات‌هایمان مثبت، سازنده و مفید در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و حتی سیاسی و منطقه‌ای بود.

وی با بیان اینکه به این موضوع که ایران در راه پیشرفت و توسعه قرار دارد آگاه هستیم خاطرنشان کرد: ایران در این راه با موانعی روبرو است اما بخش عمده ای از این موانع را از میان برداشته است.

معاون نخست‌وزیر ویتنام با بیان اینکه از نقش حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای به خوبی آگاهی دارد تصریح کرد: ما می‌دانیم تحت رهبری داهیانه ایشان ایران در مسیر درستی حرکت می‌کند.

معاون نخست‌وزیر ویتنام با بیان اینکه ولایتی در طول دوران وزارت خود در وزارت امور خارجه سفرهای بسیاری را به کشورهای مختلف انجام داده است خاطرنشان کرد: امروز خوشحالیم که در چهلمین سالگرد روابط خود با ایران در پیش داریم و این امر را جشن می‌گیریم چرا که اهمیت زیادی برای روابط با کشور ایران و سایر کشورهای منطقه قائل هستیم.

وی با اشاره به آگاهی ویتنام از نقش ایران در ثبات، صلح و امنیت منطقه خاطرنشان کرد: امیدواریم شما ویتنام را شریک خوبی برای خود در شرق آسیا بدانید چرا که ما در ملاقات‌های خود که با معاون رئیس‌جمهور داشتیم بر این امر تاکید کردیم.

نکوین خوان‌ فوک تصریح کرد: به لحاظ سیاسی اعتقاد دارم باید با تبادل هیأت‌های کشور روابط سیاسی خود را تقویت کنیم چرا که ایران کشوری مهم، بزرگ و بااهمیت در منطقه است و خواهان روابط توسعه‌یافته‌تر با کشور شما هستیم.

معاون نخست‌وزیر ویتنام با بیان اینکه همواره از حق ایران در سازمان‌های بین‌المللی و مجامع بین‌المللی حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: ما از بهره‌مندی ایران از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت و دفاع کرده‌ و می‌کنیم همچنین از مذاکرات شما با 1+5 نیز دفاع می‌کنیم و امیدواریم به یک توافق بر مبنای حفظ حقوق ایران در مذاکرات دست یابیم.

وی با ابراز امیدواری از گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور در زمینه‌های بازرگانی و اقتصادی تصریح کرد: ما آماده‌ایم حجم روابط اقتصادی دو کشور را به 500 میلیون دلار برسانیم و در ملاقات‌هایی که امروز با اتاق بازرگانی انجام دادیم به نظام‌نامه‌ای دست یافتیم چرا که خواهان افزایش روابط تجاری خود با ایران هستیم و امیدواریم شما نیز در این زمینه روابط دو کشور را مورد حمایت قرار دهید.

معاون نخست‌وزیر ویتنام ضمن دعوت رسمی از ولایتی برای سفر به ویتنام خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *