رییس مجلس ژنو را به مقصد تهران ترک کرد

16:10 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۴۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان : رییس مجلس شورای اسلامی پس از سفر 4 روزه خود به سوئیس که برای شرکت در صد و سی و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی عازم این کشور شده بود، دقایقی پیش ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

: رییس مجلس شورای اسلامی پس از سفر 4 روزه خود به سوئیس که برای شرکت در صد و سی و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی عازم این کشور شده بود، دقایقی پیش ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

به‌ گزارش  گروه سیاسی  ،  علی لاریجانی پس از شرکت در صد و سی و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی در سوئیس، دقایقی پیش ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه صد و سی و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی در ژنو با رؤسای مجالس عراق، سوریه، بنگلادش، لبنان، صربستان، الجزایر، کویت، پاکستان، اوگاندا، افغانستان و رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و درباره مسائل مختلف به‌ویژه بحران منطقه، وضعیت کمبود آب و خشونت علیه زنان گفت‌وگو کرد.

لاریجانی همچنین در سفر به ژنو در مجمع عمومی صد و سی و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی سخنرانی کرد.

خشونت علیه زنان، سنت های غلط فرهنگی، جنگ‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خشونت تروریستی علیه زنان بخشی از محورهای سخنرانی رئیس مجلس در این اجلاس بود.

رییس قوه مقننه همچنین در دیدار با ایرانیان مقیم سوئیس، بر ضرورت سرمایه گذاری صنعتی در کشور تاکید کرد.

رییس مجلس در آخرین روز از سفر به ژنو نیز در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران درباره موضوعاتی مانند مذاکرات هسته‌ای، بحث گروه های تروریستی به‌ ویژه داعش در منطقه و نقش کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم پاسخ داد.

لازم به ذکر است که سید هادی حسینی، کاظم جلالی، احمد رضا دستغیب، فاطمه رهبر، موید حسینی صدر، جواد جهانگیر زاده، عباس پاپی زاده، ضرغام صادقی و حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، در این سفر رئیس مجلس را همراهی کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *