رونمایی از سامانه جدید پایش و هشدار آلودگی آب شرب تهران

14:54 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۴۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: این سامانه با تلاش مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران، اجرا شده است و می‌تواند هرگونه آلودگی به‌ویژه آلودگی به مشتقات نفتی را تعیین کند.

: این سامانه با تلاش مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران، اجرا شده است و می‌تواند هرگونه آلودگی به‌ویژه آلودگی به مشتقات نفتی را تعیین کند.

به گزارش میزان، دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای تهران با اعلام برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل این شرکت، گفت: در هفته پدافند غیرعامل، از سامانه جدید پایش و هشدار آلودگی آب شرب رونمایی می‌شود.

بهروز صفا ادامه داد: کمیته پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته پدافند غیرعامل که از سوم تا نهم آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، برنامه‌های مختلفی ازجمله راه‌اندازی و بهره‌برداری از سامانه جدید پایش و هشدار آلودگی آب شرب را درنظر گرفته است.

وی افزود: این سامانه با تلاش مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران، اجرا شده است و می‌تواند هرگونه آلودگی به‌ویژه آلودگی به مشتقات نفتی را تعیین کند.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، ادامه داد: تشکیل نشست‌های تخصصی در شرکت با حضور استادان این رشته، درج مطالب اطلاع‌رسانی و آموزشی در سایت و پورتال شرکت آب منطقه‌ای تهران و همچنین درج شعارهای متناسب با هفته پدافند غیرعامل ازجمله برنامه‌هایی است که برای این مدت درنظر گرفته شده است.

صفا همچنین با بیان تعریفی از پدافند غیرعامل، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام‎هایی اطلاق می‌شود که مستلزم به‌کارگیری جنگ‌افزار نیست و با اجرای آن، می‌توان از وارد شدن خسارت‌های مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم این کمیته تجلیل از فعالان و تلاش‌گران این حوزه است که طی سال‌های گذشته در زمینه‌های مختلف به اجرا و پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در شرکت آب منطقه‌ای تهران کمک کرده‌اند.

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، اهداف مهم این کمیته را آموزش و فرهنگ‌سازی موضوع‌های مختلف پدافند غیرعامل در این هفته ذکر کرد و گفت: تولید و نصب پوستر و بنر در بخش تامین آب و با الهام از مفاهیم پدافند غیرعامل، برگزاری همایش پیاده‌روی کارکنان شرکت آب منطقه‌ای تهران به‌منظور ایجاد حس شادابی و نشاط در میان کارکنان و مصاحبه مدیرعامل شرکت با شبکه‌های صداوسیما و رسانه‌های کشور با هدف بیان اهمیت پدافند غیرعامل و فرهنگ‌سازی در این زمینه در بخش آب از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هفته پدافند غیرعامل خواهد بود.

بر اساس این گزارش، روزهای هفته پدافند غیرعامل که از سوم تا نهم آبان‌ماه 93 برگزار خواهد شد، به‌ترتیب تولید و ترویج علم پدافند غیرعامل، سلامت انسان و محیط زیست، محور پایداری ملی و پدافند غیرعامل ، استانداردسازی، مقاوم‌سازی، خوداتکایی و پدافند غیرعامل ، گفتمان‌سازی، نهادینه‌سازی و پدافند غیرعامل ، کاهش آسیب‌پذیری، افزایش توانمندی در فضای سایبری و پدافند غیرعامل، بسیج، مشارکت مردمی، محور تحقق پدافند غیرعامل و درنهایت منابع ملی، سرمایه پایدار و پدافند غیرعامل نام‌ گذاری شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *