مرزها باید تبدیل به فرصت شود/ مرزنشینان بهترین مدافعان مرزها هستند

14:08 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان داشت: اگر مرزها بخوبی مدیریت شود، تبدیل به فرصت می‌شود ضمن اینکه مرزنشینان بهترین مدافعان مرز خواهند بود.

: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان داشت: اگر مرزها بخوبی مدیریت شود، تبدیل به فرصت می‌شود ضمن اینکه مرزنشینان بهترین مدافعان مرز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: منطقه دشتیاری از ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده و دارای دو مرز آبی و خشکی است که با مدیریت و توجه بیشتر مسئولان می‌تواند به فرصت مناسبی برای ارتزاق مرزنشینان و مبادلات با کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی ادامه داد: مرزهای کشور ما به روی همه باز است و هیچگونه محدودیتی در این زمینه نداریم و همه باید به قانون و مقررات کشور احترام بگذاریم و به آن پایبند باشیم همانگونه که کشورهای همسایه نیز به قوانین و مقررات احترام می‌گذارند.

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: باید در چارچوب قوانین و مقررات به مرزنشینان اجازه داده شود تا از فرصت مرز استفاده و از آن ارتزاق نمایند.

وی تاکید کرد: اگر مرزنشینان از فرصت مرز بهره‌مند شوند و از آن منتفع گردند بهترین مرزبانان و اولین مدافعان مرز خواهند بود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، وجود امنیت در استان و آرامش مردم را مشارکت خود مردم در ایجادامنیت دانست و عنوان کرد: هیچ‌گاه امنیت با سرنیزه و بدون خواست مردم به دست نیامده است، همچنین
اگر مردم منطقه درایجاد امنیت مشارکت نداشته باشند امکان برقراری امنیت نیست افزود:در دولت جمهوری اسلامی که مردم در زمینه های مختلف مشارکت حداکثری دارند تامین امنیت نیز با مشارکت آنان امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: باید به مرزنشینان اعتماد شود زیرا آن‌ها در دفاع از مرز بهترین افراد هستند
و دشمن به دنبال اختلاف و فتنه در کشور است و دشمنی می‌کند، ما باید هوشیار باشیم ضمن اینکه علما باید روشنگری نمایند و توطئه های دشمنان را برملا سازند.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز کشور ما رادر میان اقیانوس متلاطم ناامنی در منطقه تبدیل به جزیره امن کرده،بصیرت ، اتحاد و همدلی مردم است، اذعان کرد:
دشمن می‌خواهد با ایجاد اختلاف در میان قومیتها به اهداف شوم خود دست یابد اما ملت ما با رهبریهای پیامبرگونه امام (ره) و مقام معظم رهبری هیچگاه اجازه اینکار را به انها نداده است و

نسل‌های اینده با مرور تاریخ کشور بعد از انقلاب و مجاهدتهای مردم در حفظ ارزشهای آن به وجود کشور عزیزمان افتخار خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: باید قدر انقلاب و ارزشهای آن را بدانیم و در حفظ آن کوشا باشیم و این تنها در سایه وحدت و همدلی امکان پذیر خواهد بود و
نباید فریب تبلیغات دشمن راخورد تا خدشه‌ای به وحدت و همدلی وارد نشود و ملت ما باید هوشیارتر از قبل باشد.

وی با تاکید بر اینکه درنظام مقتدر نباید محرومیت وجود داشته باشد، تصریح کرد: در این استان زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای رشد و شکوفایی وجود دارد و دولت باید با ایجاد اشتغال و توجه بیشتر به این ظرفیتها چهره محرومیت را بزداید تا توسعه و آبادانی بدنبال آن بوجود آید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *