تولید بنزین یورو 4 کشور به مرز 22 میلیون لیتر می رسد

13:55 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مجموع بنزین یورو 4 کشور با راه اندازی کامل واحد بنزین سازی فاز سوم پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده، به مرز 22 میلیون لیتر در روز می رسد.

: مجموع بنزین یورو 4 کشور با راه اندازی کامل واحد بنزین سازی فاز سوم پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده، به مرز 22 میلیون لیتر در روز می رسد.

به گزارش میزان، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور ادامه داد: با راه اندازی کامل واحد بنزین سازی فاز سوم پالایشگاه آبادان، تا دو ماه آینده حداقل دو میلیون لیتر بنزین یورو 4 به تولید کشور افزوده می شود.

شاهرخ خسروانی افزود: برخی واحدهای فاز سوم پالایشگاه آبادان سال گذشته به سرویس آمده بود و مابقی واحدها نیز تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان این که اقدام‌های پایانی واحد بنزین سازی این پالایشگاه که شامل واحد تریتینگ بنزین، سولفورزدایی و ... می شود، در حال انجام است، ادامه داد: مشکلات نهایی واحد ایزومریزاسیون نیز در حال برطرف شدن است.

ارتقای کیفیت بنزین پالایشگاه آبادان
خسروانی با بیان این که امیدواریم تا دو ماه آینده این فاز کاملا به مدار تولید وارد شود، تاکید کرد: علاوه بر تولید بنزین یورو 4 در این واحد، مابقی بنزین تولیدی آن نیز با کیفیت بهتر تولید و عرضه خواهد شد.

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور، ارتقای کیفیت محصولات این پالایشگاه شامل کاهش آروماتیک، بنزن و سولفور است که در واقع تمام عوامل آلاینده زیست محیطی را شامل می شود.

فاز سوم پالایشگاه نفت آبادان شامل واحدهای کت‌کراکر، الکیلاسیون، ایزومریزاسیون، واحد بازیافت اسید، واحد شیرین‌سازی بنزین، واحد تولید گوگرد، واحد شیرین‌سازی گاز مایع، واحد خالص‌سازی پروپیلن، واحد تصفیه پساب و واحدهای یوتیلتی می شود.

تولید پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه در پاییز امسال، از ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر کنونی به ١٢ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر در روز خواهد رسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *