قطار قیمت‌های بی‌ضابطه در ایستگاه مسکن مهر/ سود دولت از آزادسازی خرید و فروش چه بود؟

13:04 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۸۱
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: پس از آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر قیمت واحدهای این پروژه‌ها به شدت افزایش یافته است. نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، با اشاره به این موضوع گفت: قیمت‌های مسکن مهر از سوی فروشندگان به صورت بی‌ضابطه تعیین می‌شود و همین امر باعث شده تا مشتری چندانی نداشته باشد.

: پس از آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر قیمت واحدهای این پروژه‌ها به شدت افزایش یافته است. نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، با اشاره به این موضوع گفت: قیمت‌های مسکن مهر از سوی فروشندگان به صورت بی‌ضابطه تعیین می‌شود و همین امر باعث شده تا مشتری چندانی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، بی اعتقادی مدیران وزارت راه و شهرسازی به پروژه مسکن مهر و عدم تخصیص بودجه به این طرح عمرانی بزرگ باعث شد تا هزاران واحد از پروژه مسکن مهر در سراسر کشور به صورت نیمه کاره باقی بماند.

به همین دلیل دولت با آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر تلاش کرد تا مسئولیت نیمه کاره بودن این واحدها به مالکان تفویض شود. به این صورت که با آزادسازی خرید و فروش مالک آن واحد، باید نسبت به تجهیز آن اقدام کند. در چنین شرایطی برخی مالکان که مدتها در انتظار چنین فرصتی بودند تا واحد خود را بفروشند، قیمت‌های سلیقه‌ای و بی‌ضابطه تعیین کرده‌اند.

در همین خصوص عبدالله فرجی در گفت‌وگو با میزان، با تایید این مسئله گفت: قیمت‌های مسکن مهر از سوی فروشندگان به صورت بی‌ضابطه تعیین می‌شود و همین امر باعث شده تا مشتری چندانی نداشته باشد.

وی با بیان این که میزان عرضه برای فروش مسکن مهر در بازار بیشتر از تقاضاست، افزود: به دلیل نیمه کاره بودن روند ساخت مسکن مهر هم اکنون تقاضا برای خرید مسکن مهر پایین است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، از عدم تعادل در روند عرضه و تقاضا برای مسکن مهر خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون عرضه مسکن 15 درصد بیش از تقاضا برای مسکن است.

فرجی، در ادامه از تثبیت قیمت در بازار مسکن خبر داد و اعلام کرد: تا پایان سال جاری قیمت ها در بازار همچنان ثابت می ماند.

فرجی در مورد میزان اجاره بها در بازار رکودی مسکن افزود: رکود در بازار خرید و فروش مسلما بر میزان اجاره بها هم تاثیر گذار بوده است. درحقیقت این رکود هم در بازار خرید و فروش مسکن و هم در درخواست برای اجاره تاثیر داشته.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در بازار رهن و اجاره اعلام کرد: هم اکنون بیشتر مالکین به دنبال رهن خانه هایشان نیستند بلکه بیشتر تمایل به دریافت اجاره دارند و از طرفی مردم قدرت پرداخت اجاره بها را ندارند و همین امر رکود در بازار مسکن را ادامه دار می‌کند که البته افت اقیمت ناچیزی را به دنبال دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *