رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم افزایش سطح تجاری میان ایران و ویتنام

12:51 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون نخست وزیر ویتنام با بیان اینکه ایران در پایین‌ترین نقطه تجارت با ویتنام قرار دارد، گفت: امیدواریم با امضای موافقت نامه‌های بیشتر تجاری بتوانیم سطح روابط تجاری با ایران را بهبود بخشیم.

: معاون نخست وزیر ویتنام با بیان اینکه ایران در پایین ترین نقطه تجارت با ویتنام قرار دارد، گفت: امیدواریم با امضای موافقت‌نامه های بیشتر تجاری بتوانیم سطح روابط تجاری با ایران را بهبود بخشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، معاون وزیر نخست وزیر ویتنام امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک با رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ایران و ویتنام در زمینه سرمایه گذار خارجی می تواند روابط موثری داشته باشد، افزود: موافقت نامه در خصوص برداشتن مالیات مضاعف، امور گمرکی با امضای موافتنامه های بیشتر بتوانیم برای بهبود روابط بین دو کشور مسیر را فراهم کنیم.

وی افزود: 300 میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی ویتنام در سال گذشته صورت گرفته که امیدواریم این رقم را در سال جاری افزایش دهیم.

بر اساس این گزارش رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست ضمن ابراز امیدواری برای بهبود روابط اقتصادی با ویتنام گفت: ویتنام سال گذشته بین کشورهای جهان از رشد تجاری مطلوبی برخوردار بود که امیدواریم این روند توسعه یابد.

غلامحسین شافعی افزود: متاسفانه محدودیتهای ایجاد شده در ایران موجب کاهش روابط تجاری بین‌المللی ایران در طول چند سال گذشته شد و ارتباط ایران با ویتنام نیز متاثر از این محدودیت‌ها بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *