نبود «پیوست فنی » در پروژه‌های عمرانی مهمترین مشکل مناسب‌سازی فضاهای شهری

12:25 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۶۶
خبرگزاری میزان: عضو روشندل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان و نابینایان با مشکل کمبود بودجه روبرو نیست، گفت: مشکل اصلی در مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان نبود «پیوست فنی » در پروژه های عمرانی است.

: عضو روشندل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان و نابینایان با مشکل کمبود بودجه روبرو نیست، گفت: مشکل اصلی در مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان نبود «پیوست فنی » در پروژه های عمرانی است.شهرداری می تواند همانطور که برای بسیاری از موارد پیوست فنی تهیه کرده است،حتی شرط ارائه کردن یا ارائه نکردن پایان کار را قرار داده برای تسهیل رفت و آمد معلولان و نابینایان نیز شروطی را قرار دهد.

علی صابری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به روز عصای سفید اظهار کرد: مناسب سازی فضاهای شهری برای نابینایان و معلولان نه با مشکل کسری بودجه بلکه با مشکل نبود پیوست های فنی در مناسب سازی برای معلولان برای پروژه های عمرانی و ساختمانی روبرو است.

وی افزود: ممکن است به دلیل تحریم ها ما نتوانیم در مواردی چون تعبیه بالابر در مترو اقداماتی را انجام دهیم اما به طور کل مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان با مشکل کسری بودجه روبرو نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: متاسفانه در طرح های عمرانی و ساختمانی دیده می شود برای سیستم های سرمایش و گرمایش محدودیت هایی را در پایان کار در نظر گرفته شده است، یا برای سایر موارد پیوست های فنی وجود دارد اما برای مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان به ویژه نابینایان باید به صورت موردی تذکر داد. پیوست و دستورالعمل مشخص و دقیقی برای این امر وجود ندارد.

این عضو روشندل شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری می تواند همانطور که برای بسیاری از موارد پیوست فنی تهیه کرده است، حتی شرط ارائه کردن یا ارائه نکردن پایان کار را قرار داده برای تسهیل رفت و آمد معلولان و نابینایان نیز شروطی را قرار دهد.

صابری در پایان گفت: همانقدر که سهولت تردد در معابر یا در ایستگاه های مترو و غیره برای نابینایان ضرورت دارد، همانقدر نیز اقداماتی چون احداث باغ گل برای این قشر از جامعه ضرورت دارد. نباید به دلیل کمبود امکانات تردد شهری برای این قشر ، سایر نیازهای آنها را که سایر افراد به صورت معمول از آن بهره مند هستند را از یاد برد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *