رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش روزانه مصرف بنزین در فصل پاییز/ مشهد همچنان در انتظار عرضه رسمی بنزین یورو 4

10:03 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از افزایش مصرف روزانه بنزین در فصل پاییز خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان مصرف بنزین 70.4 لیتر برآورد می‌شود که این میزان مصرف در بازه زمانی سال گذشته ۲.۶ درصد رشد را نشان می دهد.

: سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از افزایش مصرف روزانه بنزین در فصل پاییز خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان مصرف بنزین 70.4 لیتر برآورد می شود که این میزان مصرف در بازه زمانی سال گذشته ۲.۶ درصد رشد را نشان می دهد.

داوود عربعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که مصرف بنزین نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٢,٦ درصد افزایش داشته است ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع ١٨ میلیارد و ٢٧ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر نفت گاز مصرف شده که ١٣ میلیارد و ٤٣٠ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر آن به بخش نیروگاهی مربوط می شود.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به کاهش میزان مصرف نفت سفید عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون روزانه ٥ میلیون لیتر نفت سفید مصرف شد که در قیاس با مدت مشابه سال پیش (٥,٨ میلیون لیتر) کاهش ١٤ درصدی داشته است. این در حالی است که میزان مصرف این فرآورده همزمان با آغاز فصل زمستان افزایشی خواهد بود.

عربعلی ادامه داد: مجموع مصرف این فرآورده در نیم سال جاری ٩٣٠ میلیون لیتر بوده در حالی که در مدت مشابه سال پیش یک میلیارد و ٧٨ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر نفت سفید مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ١٤٩ میلیون لیتر کاهش نشان می دهد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، در ادامه با اشاره به روند توزیع بنزین یورو 4 در شهر اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تمامی بنزین یورو 4 توزیعی در اصفهان از پالایشگاه این شهر تامین شده است. و وارداتی نیست.

وی در خصوص میزان مصرف بنزین یورو 4 در شهر اصفهان گفت: متوسط مصرف روزانه بنزین در این شهر روزانه 2.5 تا سه میلیون لیتر می باشد.

عربعلی در خصوص عرضه بنزین یورو 4 در مشهد ادامه داد: عرضه بنزین یورو 4 به صورعت رمسی در شهر مشهد آغاز نشده است و روند توزیع بنزین در این شهر به صورت پراکنده صورت می گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *