پولدارها مشهور هستند، برای حذف یارانه نیازی به شناسایی نیست

9:31 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه دولت نمی تواند ثروتمندان را به منظور حذف از دریافت یارانه شناسایی کند بهانه است.

: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه دولت نمی تواند ثروتمندان را به منظور حذف از دریافت یارانه شناسایی کند بهانه است.

ناصر عاشوری‌قلعه رودخانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: اینکه دولت نمی تواند 10 درصد از پردرآمدها و پولدارهای جمعیت کشور را شناسایی کند، باید به دولت شک کرد.

وی ادامه داد: دولت تمام امکانات، ساز و کار کافی و و وزارت خانه های زیادی دارد که توانایی شناسایی پردرآمدهای جامعه را دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فردی که پولدار است به راحتی قابل شناسایی است، چرا که ملک و املاک فرد، تعداد کارخانه، میزان دارایی و فعالیت بازرگانی وی هویدا است.

پولدارهای جامعه مشهور هستند
عاشوری گفت: در حال حاضر در میان 77 میلیون نفر به راحتی می توان 10 میلیون پولدار و پردرآمد را شناسایی کرد زیرا پولدارهای به اصطلاح عامیانه تابلو هستند و نیازی به شناسایی ندارند.

وی با بیان اینکه دولت خود را ناتوان از شناسایی پولدارها می داند، غیر قابل قبول است، اضافه کرد: اگر به دولت افغانستان هم بگویم، طی دو ماه 10 میلیون جمعیت پولدار جامعه خود را شناسایی و اعلام می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: زمانی که دولت با مردم در راستای اجرای قانون تعارف داشته باشد نمی تواند به اهداف خود برسد.

عاشوری افزود: قانون مانند دارو برای بیمار است و به تنهایی نمی تواند شفا بخش باشد زیرا باید در کنار آن طبیب خوبی نیز وجود داشته باشد که بتواند بیماری را تشخیص و داروی مناسب را تجویز کند.

وی ادامه داد: اقتصاد ما بیمار و مشکل دار است و با توجه به نامگذاری امسال و تاکید ویژه به اقتصاد مقاومتی باید قانون به درستی اجرا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر صفر تا 100 هدفمندی یارانه در اختیار دولت است و این طرح قرار بر این بود که یارانه به کسی داده شود که از لحاظ معیشتی مشکل دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *