مذاکرات ایران و 1+5 در وین یک روز دیگر تمدید شد

8:43 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۱۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در وین از تمدید یک روزه مذاکرات ایران و 1+5 خبر داد.

: نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در وین از تمدید یک روزه مذاکرات ایران و 1+5 خبر داد.


به گزارش گروه سیاسی ، بنابر اعلام نمایندگی کشورمان، قرار است 6 کشور شرکت کننده در این دور از مذاکرات پنج شنبه در وین حاضر شوند.

تاکنون سطح مقامات شرکت کننده در مذاکرات روز پنج شنبه مشخص نیست و باید منتظر پایان مذکرات ظریف و اشتون بود.

پیش از این اعلام شده بود که مذاکرات این دوره 2 روزه است.

پایان نشست عصرمعاونان وزرای خارجه ایران،آمریکا واتحادیه اروپا

نشست معاونان وزرای خارجه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا که عصر سه شنبه به وقت محلی در هتل کوبورگ وین آغاز شده بود، پس از یک ساعت و نیم پایان یافت. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از وین، در این نشست علاوه بر ویلیام برنز معاون وزیر خارجه امریکا، جک سولیوان از مشاوران امنیت ملی آمریکا هم حضور داشتند.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران صبح سه شنبه در بدو ورود به وین اتریش به خبرنگاران گفت: مذاکراتی که تاکنون داشتیم همگی مذاکرات حساسی بوده اند، این دوره هم مذاکره ای است که می تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر بکند.

ظریف افزود: البته رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است بعلت اینکه موضوعات باقی مانده ای که باید حل وفصل شوند، بسیار زیادی هستند.

وی گفت: همانطور که رییس جمهوری کشورمان مطرح کرد درباره اصل موضوعات تفاهم کلی وجود دارد، اما انچه که در چند دور اخیر در خصوص آن بحث و گفتگو شده است درباره جزییات بوده است، مواردی مانند حجم غنی سازی، نحوه و زمانبندی رفع تحریم ها که بسیار با اهمیت و حیاتی هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *