برگزاری همایش ملی«قانون و امربه معروف و نهی از منکر» در تهران

16:06 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: معاون فرهنگی قوه قضاییه از برگزاری همایش ملی" قانون و امربه معروف و نهی از منکر" در روزهای 4 و 5 آبان ماه در تهران خبرداد.

: معاون فرهنگی قوه قضاییه از برگزاری همایش ملی" قانون و امربه معروف و نهی از منکر" در روزهای 4 و 5 آبان ماه در تهران خبرداد.

حجت الاسلام هادی صادقی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان اظهارکرد: مجموعه قوه قضاییه و معاونت فرهنگی به منظور بررسی راهکارهای قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین بررسی خلاء های قانونی این مهم را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: این مراسم با حضور شخصیت های علمی و مسئولان ارشد قوه قضاییه برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه همایش قانون و امربه معروف و نهی از منکر نیز در گفت وگو با خبرنگار میزان در این باره بیان کرد: مجموعه قوه قضاییه و معاونت فرهنگی اقدام به برگزاری جلسات متعددی در زمینه راهکارهای قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نموده است که این جلسات منجر به تشکیل سه کمیته با عنوان علمی و پژوهشی، برنامه ریزی و اجرایی شده است.

رضا محدث افزود: پس از تشکیل کمیته های سه گانه مقرر شد مرحله اول همایش به صورت نشست های تخصصی و اجرایی در استان های سراسر کشور زیر نظر روسای دادگستری ها و با حضور اندیشمندان، صاحبنظران، دانشگاهیان و دادستان های استان ها و روحانیت و نیروی مقاومت بسیج، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین نیروی انتظامی و شخصیت هایی که به نوعی در زمینه امر به معروف و نهی ازمنکر مانند ستاد احیای امربه معروف برگزارو طی نشست هایی موانع قانونی و مسائل پیرامون نحوه اجرای امربه معروف و نهی ازمنکر را دراستان ها بررسی کنند.

وی گفت: به همین جهت شیوه نامه ای با هدف 13 محور و 58سوال در کمیته علمی طرح و به استان ها ابلاغ شده است.

مسئول دبیر خانه این همایش همچنین اضافه کرد: استان ها نیز تا پایان شهریور موظف بودند که با دعوت از شخصیت های فوق مسائل و پژوهش هایی را انجام داده و جهت طرح درهمایش ملی به مرکز ارسال کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بررسی و نظریات بسیار مفیدی از سوی استان ها دریافت شده که در کمیته علمی در حال بررسی است و نتایج آن در این همایش که با حضور مسئولان ارشد قوه قضاییه برگزار می شود در قالب 4 کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج آن در روز دوم این همایش همراه با مقالات علمی دریافت شده برای حضار ارایه خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *