رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدل مطالعاتی جامع شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور رونمایی شد

23:10 - 04 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۸۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - مدل مطالعات جامع شبکه برق کشور با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و مدیران عامل و معاونان شرکت‌های برق منطقه ای رونمایی شد.
به‌گزارش ، در این نشست که پس از افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی برق، در سالن رودکی پژوهشگاه نیرو برگزار شد، رضا ریاحی با تقدیر از تمامی کسانی که در طراحی و به ثمر نشستن این مدل مطالعاتی مشارکت داشتند، اظهار داشت: خاموشی‌ها و حوادثی که در سال 1380 در سطح شبکه برق کشور رخ داد، نیاز به وجود مجموعه‌ای که توانایی انجام کارهای مطالعاتی صنعت برق کشور را داشته باشد، نمایان ساخت. از طرف دیگر مرکز راهبری شبکه برق کشور در مجموعه توانیر قرار داشت و با توجه به مشغله فراوان و حیطه وسیع کاری این شرکت، مجالی برای انجام فعالیت های کاملا تخصصی در مباحث بهره برداری از شبکه برق کشور و زمینه های مطالعاتی آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: مجموع این مسایل باعث شد مدیران ارشد وزارت نیرو مجموعه‌ای را بنیان‌گذاری کنند که کارهای تخصصی شبکه برق کشور را به شکل خاص دنبال کند که به این منظور شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال 83 تاسیس شد. کاری که امروز شاهد رونمایی آن هستیم، در دفتر برنامه ریزی و مطالعات امنیت شبکه برق، از معاونت برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه این شرکت و با همکاری تمامی شرکت های برق منطقه ای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: طرحی که امروز رونمایی می‌شود، شامل شبکه انتقال و فوق توزیع است؛ مطالعات شبکه فوق توزیع عمدتا توسط شرکت های برق منطقه ای انجام می شود و تاکنون فایل مطالعاتی شبکه (دک) که به صورت یکپارچه وجود داشته باشد و تمام مطالعات در آن انجام و آخرین تغییراتی که در سطح شبکه اتفاق می‌افتد در سریع ترین زمان ممکن در آن به روز رسانی شود و در اختیار همه شرکت‌ها قرار گیرد، وجود نداشت و این نشان دهنده ارزش بالای این طرح است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *