رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بسیج زمینه توسعه و تعمیق گفتمان اسلامی را فراهم می‌کند

23:30 - 04 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۸۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- گروسی گفت: بسیج زمینه توسعه و تعمیق گفتمان اسلامی را فراهم می‌کند.
به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، علی‌اکبر گروسی در همایش هفته بسیج و گرامی‌داشت روز بسیج حقوقدان با اشاره به تشکیل بسیج به دستور امام خمینی(ره) اظهار کرد: می‌توان با بررسی تاریخ ردپای بسیج را دید.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در جنگ‌ها از نیروهای بسیج مردمی استفاده می‌کرد، افزود: در جریان نهضت مشروطیت هم گروهی از مردم برای صیانت از جامعه وجود داشته است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با اشاره به حضور شهادت‌طلبانه بسیجیان در دوران انقلاب اسلامی گفت: نیروی بسیجی باید همیشه آمادگی لازم برای خدمت را داشته باشند.

گروسی یکی از اهداف بسیج را همگانی شدن آن عنوان کرد و افزود: باید در راستای فرهنگ بسیجی در جامعه گام‌های اساسی را برداشت.

وی با بیان اینکه هدف نظامی تنها هدف تشکیل بسیج نیست، اضافه کرد: بسیج یک فرهنگ است که در تمامی نهادها و اقشار وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با اشاره به تاثیرگذاری بسیج در تمامی ابعاد از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی تصریح کرد: داشتن آمادگی همه‌جانبه فکری برای رفع تهدیدها و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف بسیج است.

گروسی با تاکید بر تلاش بسیجیان برای صیانت از ارزش‌های اسلامی اضافه کرد: امام علی(ع) و امام حسین(ع) نمونه بازر بسیج در جهان اسلام هستند که بسیجیان برای موفقیت هر چه بیشتر باید آنها را الگوی خود قرار دهند.

وی به داشتن بصیرت بسیجی برای شناسایی تهدیدها دشمنان اشاره کرد و گفت: توسعه و تعمیق گفتمان اسلامی را بسیجیان باید مدنظر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه تقویت پشتوانه‌های حقوقی از جمله وظایف بسیج حقوقدانان است، بیان کرد: بصیرت‌افزایی و ترغیب مشارکت جوانان برای تحقق انتخابات سالم به عنوان یکی دیگر از اهداف بسیج به شمار می‌آید.

وی در پایان به وجود 107 نفر عضور عادی بسیج حقوقدان در کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین 239 عضوفعال بسیج حقوق‌دان در استان در قالب 32 حلقه وجود دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *