برگزاری هفته فرهنگی ایران در تونس با حضور وزیر ارشاد

15:40 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۸۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: نخستین هفته فرهنگی ایران در تونس، از 22 تا 27 مهر، با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری گروه اعزامی 30 نفره از هنرمندان منتخب کشورمان در شهرهای مختلف تونس برگزار می شود.

: نخستین هفته فرهنگی ایران در تونس، از 22 تا 27 مهر، با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری گروه اعزامی 30 نفره از هنرمندان منتخب کشورمان در شهرهای مختلف تونس برگزار می شود.

برگزاری هفته های فرهنگی در کشورهای مختلف، از جمله اقدامات و راه های اشاعه فرهنگی ملی- دینی جمهوری اسلامی ایران در طول فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است. بر همین اساس این سازمان، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را با هدف معرفی غنای فرهنگی ایران در تونس، برگزار می کند.

به گزارش به نقل از مهر، در این هفته فرهنگی که سه شنبه 22 مهر، با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، مراد الصلکی وزیر فرهنگ تونس و سیدمحمدحسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مرکز تاریخی «قیصر العبدلیه» و مرکز ملی موسیقی «نجمه الزهراء» افتتاح خواهد شد، حدود 30 تن از هنرمندان کشورمان به اجرای برنامه های هنری خواهند پرداخت. این هنرمندان منتخب کشورمان، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای شرکت در این هفته فرهنگی به تونس اعزام شده اند.

اجرای زنده گروه موسیقی «بیدل» به سرپرستی حسام الدین سراج، اجرای نمایش «گل» و فیلم های سینمایی «گهواره ای برای مادر»، «بوسیدن روی ماه»، «حوض نقاشی» و «راه آبی ابریشم»، برگزاری نمایشگاه خطاطی با موضوعاتی قرآنی، معرفی پیشرفت ها و دستاوردهای امروزین ایران اسلامی، عرضه کتاب های متنوع ایران شناسی، برگزاری کارگاه های عکاسی، نگارگری، خوشنویسی، نقاشی، معرق، قلم زنی، نمایش لباس های سنتی و محلی اقوام ایرانی و همچنین برگزاری میزگردهای ادبی در چندین دانشگاه تونس برای معرفی ادبیات کلاسیک و معاصر ایرانی، از جمله برنامه های پیش‌بینی شده برای این هفته فرهنگی است که در مراکز مختلف فرهنگی تونس از جمله مرکز تاریخی«قصرالعبدلیه»، مرکز ملی موسیقی «نجمه الزهراء»، سالن «ابن رشیق» و مرکز «الطاهرالحداد» و دانشگاه های «نهم آوریل»، «سوسه» و «منویه» و همچنین مرکز «تئاتر و موسیقی شهر سوسه» برگزار خواهد شد.

از دیگر برنامه های این هفته فرهنگی، رونمایی از کتاب «من طهران الی القیروان» (از تهران تا قیروان) اثر محمدعلی آذرشب، با مقدمه علی جنتی، است. محمدعلی آذرشب، این کتاب را به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی ایران در تونس تهیه و آن را به مردم این کشور اهدا کرده است.
همچنین در این هفته فرهنگی که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حمایت و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ تونس و رایزنی فرهنگی ایران در تونس و در چارچوب همکاری های دوجانبه فرهنگی، برگزار می شود، وزرای فرهنگ ایران و تونس، دو توافق‌نامه در خصوص همکاری در حوزه های موسیقی و ترجمه و نشر به امضا خواهند رساند.

آبان ماه سال 1391 هفته فرهنگی تونس در ایران، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حضور وزیر فرهنگ وقت این کشور، همراه با هیاتی 40 نفره از هنرمندان و فرهیختگان تونسی در تهران برگزار شد. هفته فرهنگی ایران در تونس هم بعد از گذشت حدود دو سال از آن تاریخ و در پاسخ به دعوت رسمی مراد الصلکی، وزیر فرهنگ تونس، برگزار می شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *