رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نیویورک تایمز: امارات مخفیانه صدها مزدور کلمبیایی را با آموزش بلک واتر، وارد یمن کرده است

14:59 - 04 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۸۰۵
خبرگزاری میزان - نشریه نیویورک تایمز در مقاله اخیر خود از ورود صدها مزدور کلمبیایی به یمن برای کمک به جنگ آل سعود با نیروهای مردمی یمن خبر داد.
نیویورک تایمز: امارات مخفیانه صدها مزدور کلمبیایی برای جنگ وارد یمن کرده است/ این نیروها در پنج سال گذشته توسط شرکت وابسته بلک واتر آمریکا آموزش داده شده اندبه گزارش سرویس بین الملل  به نقل از پایگاه خبری "نیویورک تایمز"، صدها مزدور کلومبیایی که در پنج سال گذشته توسط شرکت وابسته بلک واتر آمریکا آموزش داده شده اند، توسط امارات برای جنگ وارد یمن شده اند.

بنابر این گزارش، در میان این 450 مزدور نظامی، اتباع پانامایی، شیلیایی و السالوادوری نیز وجود دارد تا جنگ و هرج و مرج در میان حضور نیروهای ارتشی دولت یمن، نیروهای مردمی، ارتش آل سعود، امارات، قطر و سایر گروه های نظامی را بیشتر کند.

بنابر این گزارش، پیش تر عربستان سعودی با پرداخت پول و بکارگیری صدها تن از سربازان سابق کلمبیایی آن ها را به جبهه‌های جنگ در عدن در کشور یمن اعزام کرده است.

نیویورک در ادامه نوشت: قرار است که تمامی سربازان استخدام‌ شده کلمبیایی از سوی سعودی‌ها وارد عرصه نبرد شوند. رسانه‌های آمریکای جنوبی اعلام کرده‌اند که مزد و حقوق این سربازان به احتمال زیاد از سوی عربستان سعودی یا امارات پرداخت می‌شود.

 همچنین طبق گزارش نشریه "اِل‌تمپیدوی" کلمبیا، از ابتدای اکتبر تاکنون، بیش از 100 کلمبیایی وارد عدن شده‌اند و سربازان بیشتری در راه هستند.

در ابتدای امر پرداخت حقوق خوب باعث جلب‌ توجه شد، اما در ادامه شرایط جنگی متناسب و ارائه تجهیزات مدرن باعث شد که تعداد بیشتری از نظامیان سابق کلمبیایی به این ماجرا کشیده شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *