صندوق ضمانت صادرات پشتیبان صادرات فرش می‌شود

15:16 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان:راه های تسهیل صدور فرش دستباف ایران با بهره گیری از خدمات صندوق ضمانت صادرات در نشست مشترک مرکز ملی فرش ایران و صندوق ضمانت صادرات که با حضور برخی از صادرکنندگان فرش دستباف ایران بررسی شد.

:راه های تسهیل صدور فرش دستباف ایران با بهره گیری از خدمات صندوق ضمانت صادرات در نشست مشترک مرکز ملی فرش ایران و صندوق ضمانت صادرات که با حضور برخی از صادرکنندگان فرش دستباف ایران  بررسی شد.

به گزارش میزان، سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: در آستانه روز ملی صادرات و با تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت بر آن شدیم تا در نشستی کاری با حضور فعالان حوزه صادرات فرش راه های استفاده بیشتر از خدمات صندوق ضمانت صادرات برای بهبود صدور فرش را بررسی کنیم.

حمید کارگر افزود: آن دسته از صادرکنندگان فرش که از مزایای صندوق ضمانت صادرات بهره مند هستند زیاد نیست و برای افزایش این تعداد و نیز رفع مشکلات و تنگناهای موجود، این نشست یک آغاز است و چنین گفت و گوهایی از سوی مرکز ملی فرش ایران ادامه خواهد یافت.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران نیز با اعلام اینکه تاکنون در مجموع برای 67 صادرکننده فرش تعداد 217 ضمانتنامه و نیز 77 بیمه نامه صادر شده است، از آمادگی برای افزایش کمی و کیفی خدمات و رفع مشکلات موجود خبر داد.

اسماعیل دهبان گفت: صندوق در مسیر پوشش ریسک صادرات و نیز اعتبارسنجی مشتریان خارجی آماده طراحی حمایتی ویژه برای صادرکنندگان فرش است و هم اکنون نیز در الگوهای طراحی شده صندوق برای تعیین سقف اعتباری صادرکنندگان کشور، فرش بالاترین امتیاز را در میان کالاها داراست.

در ادامه صادرکنندگان حاضر در نشست با اشاره به تجارب تعامل با صندوق ضمانت صادرات و یا مشکلات و چالش های این حوزه به بیان پیشنهادها و نیز درخواست های خود پرداختند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *