صعود 101 واحدی شاخص کل/ بازار بورس سبز پوش شد

14:49 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 101 واحد صعود در ارتفاع 71 هزار و 893 واحدی ایستاد و به کانال 72 هزار نزدیک شد.

: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 101 واحد صعود در ارتفاع 71 هزار و 893 واحدی ایستاد و به کانال 72 هزار نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، شاخص کل بورس روز شنبه هفته جاری افت 11 واحدی را تجربه کرد اما روز یکشنبه هفته جاری با 19 واحد صعود در جا زد و امروز (سه شنبه) نیز با 101 واحد صعود در ارتفاع 71 هزار و 893 واحد ایستاد.

شرکت ارتباطات سیار ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به صورت مشترک با 35 واحد بیشترین تاثیر منفی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگرهای بورس داشتند.

همچنین در پایان معاملات امروز بورس 513 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 431 میلیارد ریال در تعداد 52 هزار و 965 مورد معامله شد.

به طور کلی نیز در پایان معاملات امروز ایران خودرو، کشتیرانی، بانک صادرات، بانک اقتصاد نوین و سایپا با بیشترین تاثیر مثبت و ارتباطات سیار و هلدینگ خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر نماگرهای بورس داشتند.

شاخص بازار اول 127 واحد رشد و شاخص بازار دوم 137 واحد نزولی شد. همچنین در پایان معاملات امروز شاخص صنعت 51 واحد رشد را ثبت کرد و گروه سایر معادن با بیشترین رشد شاخص صنعت در صدر قرار گرفت.

همچنین در بازار امروز داروسازی امین، نورد آلومینیوم، تولیدی مهرام، تولیدی شیشه رازی، تامین ماسه ریخته گری، نوسازی و ساختمان تهران و صنایع خاک چینی ایران با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین سنگین ترین صف های خرید متعلق به نمادهای سرمایه گذاری سایپا، شیشه رازی، فولاد آلیاژی ایران، لیزینگ رایان سایپا، سرمایه گذاری آتی دماوند، ایران خودرو و ایران دارو بود.

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش یک واحدی به 831 واحد رسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *