کارخانه تولید باتری لیتیومی ازمصادیق اقتصاد مقاومتی است

14:09 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۵۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان : وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بهره برداری از کارخانه تولید باتری لیتیومی در کشور، از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

:وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بهره برداری از کارخانه تولید باتری لیتیومی در کشور، از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه سیاسی  ، سردار سرتیپ حسین دهقان در مراسم بهره برداری از این کارخانه در جمع خبرنگاران تامین و توسعه منابع انرژی های نو را از اهداف راهبردی وزارت دفاع برای تامین نیازهای متنوع نیروهای مسلح دانست و افزود: با این راهبرد بحمد الله امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از نخستین کارخانه تولید نسل جدیدی از ذخیره سازهای انرژی موسوم به باتری های لیتیومی به دست متخصصان و صنعتگران اقتدار آفرین سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع هستیم.

وزیر دفاع گفت:‌ این کارخانه با زیربنای 17هزار و 600 متر مربع و ظرفیت تولید سالانه 5/2 میلیون آمپر ساعت انواع باتری های تخت و استوانه ای قابل شارژ برای مصارف نظامی و غیر نظامی، قادر خواهد بود نیاز کشور بخصوص نیروهای مسلح را در این بخش تامین کند.

وی افزود: باتری لیتیومی در صنایع نظامی نظیر تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی مثل بی سیم همچنین در صنایع غیر نظامی مثل انواع باتری تلفن های همراه ، انواع رایانه ها، دوچرخه، موتورسیکلت و خودروهای الکترونیکی، سامانه های تولید الکتریسته تجدیدپذیر نظیر ذخیره ساز انرژی های خورشیدی و بادی ، پاور بانک ها ، ups و تامین انرژی سیستم های مخابراتی و شبکه های تلفن همراه کاربرد دارد.

سردار دهقان با بیان اینکه باتری های لیتیومی نسل جدیدی از ذخیره های انرژی هستند، گفت : این باتری ها به دلیل ویژگی های منحصر به فرد همچون چگالی انرژی و سطح ولتاژ بالا ، به تدریج جایگزین انواع باتری دیگر شده است و آینده ذخیره سازهای انرژی متعلق به این باتری خواهد بود.

وی افزود‌: این کارخانه علاوه بر اشتغال زایی مناسب ، از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری می کند و با صراحت می توان گفت این اقدام با ارزش از مصادیق بازر اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وزیر دفاع گفت: مدیریت و کار جهادی برای روزآمدسازی تجهیزات و نیروهای مسلح منجر به راه اندازی این کارخانه شد و این روند به حول و قوه الهی در وزارت دفاع و صنایع وابسته با جدیت تداوم خواهد داشت .

سردار دهقان با قدردانی از مدیران ، متخصصان و صنعتگران خدوم و خستگی ناپذیر سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع افزود : اینگونه اقدامات که تاثیرات بسیار مثبتی در تقویت بنیه دفاعی و اقتصادی کشور دارد بی تردید رضایت و خرسندی رهبری مقام معظم انقلاب اسلامی ، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح را در پی خواهد داشت و زمینه را برای بهره برداری از فناوری های نو که در لبه دانش است بیش از پیش فراهم می کند .

نخستین کارخانه تولید باتری لیتیومی در کشور، به مناسبت عید سعید غدیر خم صبح امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *