رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیوان عدالت اداری بخشنامه شهرداری را باطل کرد

13:53 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۵۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با بررسی شکایتی مربوط به بخشنامه تغییر کاربری در ماده 100 شهرداری زنجان این بخشنامه را باطل کرد.

:هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با بررسی شکایتی مربوط به بخشنامه تغییر کاربری در ماده 100 شهرداری زنجان این بخشنامه را باطل کرد.


به گزارش خبرنگار حقوقی : هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه شهرداری زنجان مربوط به اخد جریمه و صدور مجوز تغییر کاربری در ماده 100 را باطل کرد.


گفتنی است حکم ابطال بخشنامه شهرداری زنجان به درخواست یکی از شهروندان این شهر درباره غیر قانونی بودن بخشنامه پس از بررسی های کارشناسی صادر شد.


بنا بر این گزارش در رأی دیوان عدالت اداری آمده است «نظر به اینکه کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی بوده و قانونگذار در ماده مذکور، اخذ تعهد و شرایطی از این قبیل را پس از صدور رأی کمیسیون و تمکین مالک و اجرای آن توسط شهرداری پیش بینی نکرده است و برای شهردار در قوانین، جهت ایجاد محدودیت نسبت به آراء کمیسیون ماده 100 اختیاری مقرر نگردیده است، بنابر این بخشنامه مورد شکایت به شماره 89/20485/د – 1389/9/27، بر خلاف ماده 100 قانون شهرداری و خارج از حدود اختیارات شهردار بوده و مستند به بند 1 و ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392، ابطال می شود».


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *