ظریف موارد اختلافی با 1+5 را تشریح کرد/ رسیدن به توافق در وین بعید است

12:29 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۳۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: مذاکراتی که ما تاکنون داشتیم همگی مذاکرات حساسی بوده اند، این دوره هم مذاکره ای است که می تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر بکند.

: وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: مذاکراتی که ما تاکنون داشتیم همگی مذاکرات حساسی بوده اند، این دوره هم مذاکره ای است که می تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر بکند.

به گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران افزود: رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است، بخاطر اینکه موضوعاتی که هنوز باقی مانده که باید حل وفصل شوند، موضوعات بسیار زیادی هستند.

وی گفت: همانطور که رییس جمهور کشورمان مطرح کرد در مورد اصل موضوعات تفاهم کلی وجود دارد، اما انچه که در چند دور اخیر در موردش بحث و گفت وگو شده است در مورد جزییات است، مواردی مانند حجم غنی سازی، نحوه و زمانبندی رفع تحریم ها که بسیار با اهمیت و حیاتی هستند.

وزیر خارجه ایران گفت: ما امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیاتی در که صحنه منطقه ای و بین المللی است و هم واقعیات برنامه هسته ای که ایران که یک برنامه پیشرفته صلح امیز هسته ای است, بتواند به یک راه حل دست پیدا کند که به نفع همه است و ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد که از این چند روز مذاکره در وین برای حل مشکلات بهترین استفاده را بکنیم .

در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 قرار است طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون، نماینده 1+5 دیدار کنند.

مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه (23 مهرماه) در هتل کوبورگ برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است صبح روز سه‌شنبه در دیداری جداگانه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه کشورمان با وندی شرمن و ویلیام برنز معاونان وزیر خارجه آمریکا پیش از ملاقات سه جانبه وزیران خارجه دیدار کنند.

امشب نیز آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز شام به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

فردا (چهارشنبه) نیز نشست سه جانبه‌ای با حضور آقای ظریف، جان کری و کاترین اشتون در این شهر برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه،‌ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی، داود محمدنیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و پژمان رحیمیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی، (اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای) و همچنین امیرحسین زمانی‌نیا و جمشید ممتاز مشاوران حقوقی در این رایزنی‌ها حضور دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *