آیا ژاپنیها هم برای برگزاری کنسرت هنرمندان ایرانی این همه تبلیغ می کنند؟

11:44 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۱۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: دعوت از برزگان موسیقی جهان مثل "کیتارو" یا "یانی" ماهیتا خوب است ولی اگر با هدف پوشاندن ضعف های خودمان در مدیریت موسیقی کشور باشد یک اقدام نادرست و اشتباه است.

: دعوت از بزرگان موسیقی جهان مثل "کیتارو" یا "یانی" خوب است ولی اگر با هدف پوشاندن ضعف های خودمان در مدیریت موسیقی کشور باشد یک اقدام نادرست و اشتباه است.

محمد حشمتی خواننده جوان کشورمان در گفتگو با با اشاره به حجم تبلیغات برآمده از حضور یک موزیسین ژاپنی به نام "کیتارو" در کشور افزود: ببینید وضعیت موسیقی کشورمان مثل بنا یاساختمانی است که "پی " آن اشبتاه و غلط کنده شده و حالا می خواهیم نمای آن را زیبا کنیم که این رویکرد درست نیست.

وی در بخش دیگری گفت: از یک طرف برای خوانندگان و اهالی موسیقی کشورمان مجوز برگزاری کنسرت صادر نمی شود و حتی بسیاری از خوانندگان موسیقی سننی نیز مشمول این روند اشتباه اند و از سوی دیگر از بزرگان موسیقی دیگر کشور ها مثل "کیتارو" دعوت سفر به کشور و برگزاری کنسرت به عمل می آید؛ این رفتارها پذیرفتنی نیست.

خواننده قطعه مشهور "اذان می گویند" تاکید کرد که اگر دعوت از کیتارو برای پوشاندن ضعف های خودمان در بخش مدیریت فرهنگی و موسیقی کشور است قابل دفاع نیست.

وی با اشاره به ضعفهای مدیریتی موسیقی کشور گفت: من 8 ماه برای صدور مجوز آلبوم جدید خودم انتظار کشیدم و واقعا این انتظار زندگی خصوصی ام را تحت الشعاع قرار داد. واقعا چرا حتی برای رد کردن یک قطعه این همه وقت هنرمندان را تلف می کنند.


با تبادل فرهنگی یکسویه به جایی نمیرسیم
محمد حشمتی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: اگر هنرمندانی از کشورمان به خارج بروند و کنسرت برگزار کنند این امر می تواند در تبادل فرهنگی با دیگر کشورها کمک کند ولی اگر تبادل فرهنگی یکسویه باشد به جایی نمی رسیم.

وی با اشاره به سابقه غنی ایران و ژاپن که میتوان عاملی باشد برای گفتمان فرهنگی ادامه داد: خیلی خوب است که در کنار دعوت از کیتارو برای برگزاری کنسرت در ایران شرایط اجرای برنامه هنرمندان ایرانی در ژاپن نیز فراهم شود. البته که هرازگاه هنرمندانی از ایران برای اجرای برنامه به ژاپن میروند اما آیا ژاپنیها هم برای برگزاری کنسرت هنرمندان ایرانی این همه تبلیغ می کنند؟

حشمتی افزود: یادم می آید چندی قبل علیرضا افتخاری به ژاپن دعوت شد و در ژاپن کنسرت برگزار کرد ولی در این خصوص تبلیغات خوبی نشد و در واقع این برنامه و کنسرت مهجور افتاد.

حشمتی ادامه داد: ای کاش ژاپنیها هم برای برگزاری کنسرت افتخاری به اندازه ای که ما برای کنسرت کیتارو تبلیغ کردیم، برایمان کارهای تبلیغاتی انجام میدادند.

با یک غزل عاشورایی می آیم
وی در پایان از کار جدیدش با نام " انا مظلوم الحسین" به زبان فارسی و عربی خبر داد و گفت این غزل عاشورایی بزودی پخش خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *