تعطیلی تئاترشهر در ایام سوگواری/ ویژه برنامه «محفل مهر و ماه» در تئاترشهر ادامه دارد

12:22 - 24 تير 1393
کد خبر: ۱۰۲۰
خبرگزاری میزان: مجموعه تالارهای نمایشی تئاترشهر به مناسبت ایام سوگواری و شب‌های قدر چهار روز تعطیل خواهد بود. اما در همین ایام ویژه‌برنامه «محفل مهر و ماه» ویژه رمضان و شامل نمایش خیابانی، مجلس نقالی، مجلس شبیه‌خوانی در این مجموعه برگزار خواهد شد.

: مجموعه تالارهای نمایشی تئاترشهر به مناسبت ایام سوگواری و شب‌های قدر چهار روز تعطیل خواهد بود. اما در همین ایام ویژه‌برنامه «محفل مهر و ماه» ویژه رمضان و شامل نمایش خیابانی، مجلس نقالی، مجلس شبیه‌خوانی در این مجموعه برگزار خواهد شد.
به گزارش ، تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر از روز پنجشنبه 26 تا یکشنبه 29 تیرماه به دلیل فرا رسیدن شب‌های قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) اجرایی ندارند. به همین مناسبت مجموعه تئاترشهر از 22تیر تا 5 مرداد میزبان ویژه برنامه «محفل مهر و ماه» خواهد بود. در این دوره از ویژه برنامه علاوه بر اجرای چندین نمایش خیابانی، مجلس نقالی و مجالس شبیه‌خوانی در محوطه تئاترشهر، نمایشنامه‌هایی از بهرام بیضایی، محمد چرمشیر و میلاد اکبرنژاد نیز در تالار اصلی تئاتر شهر روخوانی می‌شوند. در بخش فضای باز «محفل مهر و ماه» که از یکشنبه 22 تیر تا شنبه 5 مردادماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر از ساعت 19:45 در محوطه تئاتر شهر خواهد بود.
بنا به این گزارش، آثار نمایشی چون «مدار 92 درجه» به کارگردانی روح‌الله سنایی، «اسماعیل ات» به کارگردانی شهاب راحله، «پشت سرت را نگاه نکن» به کارگردانی امیرحسین شفیعی، «علی‌نامه خوانی» به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار، «سبک زندگی» به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی و «نفر دوم» به کارگردانی عقیل تقی‌زاده در کنار مجلس نقالی مرشد محسن میرزا علی اجرا می‌شوند. این در حالی است که از ساعت 21:30 یکشنبه 22 تیر تا شنبه 28 تیر مجالس تعزیه هم میزبان علاقه‌مندان نمایش‌های آیینی خواهد بود.
همچنین در بخش نمایشنامه‌خوانی که ساعت 18 در تالار اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود به ترتیب نمایشنامه « ناگهان هذا جنون العاشقین» نوشته و کار میلاد اکبرنژاد روزهای 26 و 27 تیر، نمایشنامه «زمان سکوت برای زندگان» نوشته محمد چرم‌شیر به کارگردانی عباس غفاری روزهای 28 و29 تیر و نمایشنامه «مجلس ضربت خوردن» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی محمد رحمانیان روزهای 30 و 31 تیر روخوانی خواهد شد.
این در حالی است که نمایش «یوبیتسومه» به نویسندگی و کارگردانی نیما نادری چهارشنبه 25 تیرماه نیز اجرا نخواهد داشت. ضمن اینکه تمرین گروه‌های نمایشی در روزهای جمعه 27 و شنبه 28 تیر ماه نیز تعطیل است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *