رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حادثه سراوان واکنشی به انسداد مرز بود/ تکذیب فرضیه تروریستی‌بودن سانحه هوایی ناجا

11:08 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۹۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه حادثه تروریستی سراوان در واکنش به بستن مرز از سوی پلیس و سپاه است گفت: فرضیه سقوط هواپیما بر اثر حادثه تروریستی مردود است و هیچ آثاری از انفجار و آتش سوزی در بدنه هواپیما مشخص نشده است.

: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه حادثه تروریستی سراوان در واکنش به بستن مرز از سوی پلیس و سپاه است گفت: فرضیه سقوط هواپیما بر اثر حادثه تروریستی مردود است و هیچ آثاری از انفجار و آتش سوزی در بدنه هواپیما مشخص نشده است.

به گزارش ، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح سه شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر هفت شهید سانحه هوایی در حوالی زاهدان اظهار کرد: پس از این حادثه به موقع اطلاع رسانی صورت گرفت و تیمی در حال بررسی این سانحه هوایی هستند که به این زودی نمی توان درباره علت دقیق سقوط هواپیما اظهار نظر کرد.

وی افزود: در نیروی انتظامی پنج فروند هواپیما از این نوع به صورت فعال داریم که تا زمان مشخص شدن علت این سانحه هوایی دستور دادم فقط در پروازهای آموزشی از این هواپیما استفاده شود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در دنیا تعداد قابل توجهی از این نوع هواپیما وجود دارد که این مدل هواپیما ایمن و کم سانحه است البته عمر بالای هواپیما می تواند یک آسیب باشد.

وی با اشاره به کادر پروازی این هواپیما ادامه داد: خلبان این پرواز سرهنگ بوده و تجربه لازم برای هدایت این هواپیما را داشته و ساعت پروازی خلبان با این مدل هواپیما بالا بود البته دولت باید کمک کند تا وسیله های پرنده جدید در اختیار داشته باشیم.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای انجام عملیات و ماموریت های خود نیاز به وسایل پرنده دارد و وسایل پرنده نیروی انتظامی خدمات زیادی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به بازسازی وسایل پرنده در نیروی انتظامی افزود: وسایل پرنده با عمر هفت تا هشت سال بازسازی شده و در حال حاضر 20 فروند بالگرد با عمر بین 10 تا 15 سال در کشور داریم که از وسایل پرنده قدیمی تنها برای آموزش استفاده می شود. همچنین 9 فروند وسایل پرنده سبک نیز وارد کشور کرده ایم که برای گشت از آنها استفاده می شود.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: هواپیمایی که سقوط کرد پرنده ای گران قیمت است و بین 6 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد و برای پرواز در ارتفاع بالا و مساحت های طولانی استفاده می شود.

وی درباره اخبار منتشر شده سایت های بیگانه درباره انهدام هواپیما از سوی تروریست ها نیز گفت: بقایای هواپیما در محل سانحه کشف شده و این هواپیما در ارتفاع 19 هزار پا پرواز می کرده است که سلاح های دوش پرتاب حداکثر می تواند تا ارتفاع 12 هزار پا را هدف قرار دهد. با این وجود این فرضیه مردود است و گروه های مخالف نظام سعی می کنند فضا را ناامن کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در بدنه هواپیما آتش سوزی و انفجار رخ نداده و موتورها خاموش شده بودند. اگر این سانحه در روز اتفاق می افتاد هواپیما قادر بود بدون موتور پرواز کند و خلبان آن را می توانست روی زمین فرود بیاورد. سرعت این هواپیما هنگام ورود بر روی زمین حدود 100 تا 200 کیلومتر در ساعت است که این با سرعت یک خودرو برابری می کند.

سردار احمدی مقدم درباره آخرین وضعیت حوادث تروریستی سراوان و انسداد مرز نیز اظهار کرد: در این حادثه تعدادی دستگیر و تعدادی به آن سوی مرز فرار کردند و وزیر کشور و دستگاه دیپلماسی موضوع را به صورت ویژه پیگیری می کنند. دولت پاکستان باید مسئولانه با این موضوع برخورد کند و برای جلوگیری از حوادث مشابه باید عملیات انسداد مرز را تکمیل کنیم. اگر نمایندگان مجلس امسال حرکت بلندتری را تدارک ببینند امسال و سال آینده انسداد مرز را تکمیل می کنیم. حادثه سراوان واکنشی به بستن مرز از سوی پلیس و سپاه است. مرز زابل را بستیم و این کار را در مرز سراوان نیز می توانیم انجام دهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *