هیچ موردی از ابولا در حج امسال گزارش نشده است/ تجهیز فرودگاه مشهد به دستگاه تب‌سنج لیزری

10:55 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۹۸
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتلا به ویروس ابولا را در حج تمتع امسال گزارش نکرده‌اند.

: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتلا به ویروس ابولا را در حج تمتع امسال گزارش نکرده‌اند.

به گزارش ، سیدعلی مرعشی که هم‌اکنون در مکه‌ مکرمه به سر می‌برد، حال عمومی حجاج را خوب توصیف کرد و افزود: هیچ بیماری فراگیری در میان حجاج در مراسم حج امسال مشاهده نشده است.

وی با اشاره به سخنان محمدجعفر صادقی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت خراسان رضوی درباره تجهیز فرودگاه مشهد به دستگاه تب‌سنج لیزری برای تشخیص بیماری ابولا و کرونا گفت: این یک روند همیشگی است و وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت مردم اقداماتی را در مبادی ورودی انجام می‌دهد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر این به مسافران توصیه می شود که در صورت داشتن علائم بیماری، از روش پیگیری درمان آن‌ مطلع شوند.

گفتنی است؛ در اواخر سال ۹۲ و اوایل سال ۹۲ موضوع بیماری کرونا نیز مطرح شد که در ظاهر وضعیتی موسمی داشت و از ۱۹ تیرماه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در عربستان مشاهده نشده است. محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت هم پیش از آغاز عملیات حج تمتع ۹۳ اظهار داشته بود که احتمال ابتلای زائران ایرانی به ویروس ابولا بسیار بعید است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *