رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیکاری و روابط اجتماعی ناسالم مهمترین عامل طلاق است

10:17 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه بیکاری و روابط اجتماعی ناسالم مهمترین عامل طلاق است گفت: دعاوی خانواده یکی از چالش های پیش روی دستگاه قضایی است.

: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: دعاوی خانواده یکی از چالش های پیش روی دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان عباس پوریانی در بازدید از مجتمع قضایی شهید باهنر (ره) گفت: کارگزاران و مسئولین در نظام اسلامی باید تقوی، پرهیز کاری، خلوص نیت و خوش رفتاری و تکریم ارباب رجوع را همواره مدنظر قرار دهند و با رعایت این صفات، گام های موثری در خدمت گزاری به مردم بردارند.

وی با اشاره به اینکه عدالت علوی در جایگاه قضات مورد تاکید خاص علما و بزرگان دینی و همچنین خواسته به حق مردم است ،افزود: مسئولان و مدیران در دستگاه قضایی باید با رعایت این اصل اساسی جامعه را به سمت سلامت و پویایی هدایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود که در جمع قضات و کارمندان مجتمع قضایی باهنر (ره) سخن می گفت با اشاره به دعاوی خانواده و رشد طلاق در جامعه اعتیاد، بیکاری و روابط ناسالم اجتماعی را از مهم ترین عوامل طلاق عنوان کرد و خواستار توجه مسوولان به این معضلات در جامعه شد.

پوریانی نبود شناخت حقوق متقابل زن و مرد و فرزندان و نبود مهارت های زندگی و ارتباطی را از جمله عوامل فرهنگی در رشد دعاوی خانواده عنوان کرد و به خانواده ها هشدار داد: استفاده از تجهیزات ماهواره و فضای مجازی موجب تخریب بنیان خانواده می شود.

وی ادامه داد: در بررسی های بعمل آمده توسط پژوهشگران حوزه اجتماعی مشخص شده تماشای برخی برنامه های ماهواره که هیچ هماهنگی با فرهنگ ایرانی اسلامی نداشته موجب رشد بخشی از پدیده نامبارک طلاق و تخریب نهاد خانواده شده است که باید دستگاه های متولی فرهنگی کشور اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران همچنین اظهار کرد: نهادینه کردن تربیت اسلامی و آموزه های قرآنی و تبیین سبک زندگی اسلامی درروابط خانوادگی و اجتماعی از مهمترین زیرساخت های تحکیم بنیان خانواده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر قضایی و اداری در مجتمع قضایی باهنر (ره) با توجه به پوشش مناطق 4، 8 و 13 و گستردگی این مناطق از حیث وسعت و جمعیت و ازدیاد طرح دعاوی مطرح شده این مجتمع را یکی از بزرگترین مجموعه های قضایی در شهر تهران دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی با تاسیس شعب جدید بتوانیم ضمن کاهش ورودی ها زمینه خدمت بهتر به مردم و کاهش فشار کار به همکاران را فراهم آوریم.

براساس این گزارش ، در پایان این بازدید  10 نفر از همکاران قضایی و اداری تجلیل شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *