سینمای مراکش در وضعیت اضطرار

10:09 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۹۰
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: سینمای مراکش در حال حاضر شرایط بحرانی را سپری می کند و به همین دلیل شماری از بازیگران هنر هفتم این کشور در سرزمین های دیگر از جمله فرانسه فعالیت می کند.

: سینمای مراکش در حال حاضر شرایط بحرانی را سپری می کند و به همین دلیل شماری از بازیگران هنر هفتم این کشور درسرزمین های دیگر از جمله فرانسه فعالیت می کند.


به گزارش ، حمیدو بن مسعود معروف به " آمیدو" که 38 سال پیش سینمای مراکش را ترک کرد و هنر خود را برپرده سالن های فرانسه به نمایش گذاشت، تاکید دارد که سینمای مراکش دوران بحرانی را سپری می کند.

وی در گفتگو با نشریه فرانسوی زبان " ماروک هبدو" تاکید کرد: من سال ها در سینمای مراکش فعالیت می کردم ولی بتدریج بدلیل وضعیت نامناسبی که در سینمای مراکش ایجاد شد و ادامه یافت از من هم برای بازیگری در فیلم دعوت بعمل نمی آمد و من مجبور شدم کشورم راترک کنم .

وی در عین حال گفت:من با فعالیت سینمایی در فرانسه تلاش دارم از وجهه سینمای مراکش دفاع کنم و به همین دلیل همزمان با بازی در برابر دوربین کارگردانان فرانسوی، دوسالی است که در سینمای مراکش نیز فعالیتم را از سرگرفته ام.

وی در خصوص بحران موجوددر سینمای مراکش گفت: برای مقابله با این بحران باید تلاش کرد و موانع را از سر راه برداشت.

دزدی و فساد عامل اصلی رکود سینمای مراکش است

وی افزود: مشکل اصلی این است که در این سینما دزدیهای هنری صورت می گیرد و همین عامل مهمی در رکود سینمای مراکش است. بعد از این مشکل باید به مساله مهم دیگر یعنی کپی برداری های جعلی و غیرقانونی در بازارهای آزاد اشاره کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثل سینماگر شناخته مراکشی یعنی " محمد اسماعیل" در شرایط بسیار بد مالی بسر می برد زیرا فیلم " اینجا و آنجا" ی وی به طور همزمان در سالن سینماهای مراکش در بازار غیرقانونی محصولات ویدیویی به قیمت بسیار نازل فروخته شدو درآمدی برای کارگردان بهمراه نداشت و باعث شکست مالی وی شد.

این بازیگر بزرگ سینمای مراکش اضافه کرد:به دلیل نبود مکانیسم برای کنترل این نوع دزدی ها ، فیلم ها در فروش شکست می خورند زیرا سینما، هنری است که به پول و درآمد وابسته است. نبود پول و سرمایه موجب شکست سینمای مراکش شده است و تا زمانیکه این دزدی ها ادامه دارد این سینما به جایی نمی رسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *