کشته شدن 51 نفر با سلاح سرد در پنج ماه نخست امسال

9:19 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۸۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در پنج ماه نخست امسال 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

: مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در پنج ماه نخست امسال 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.
به گزارش ، نازپرور ضمن اعلام این خبر افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 1392 که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد 48 مورد بوده است رشد 6.3 درصدی را نشان میدهد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت : از کل 51 مورد فوت ناشی از سلاح سرد در پنج ماه نخست امسال 46 نفر مرد و 5 نفر زن بوده اند.
دکتر نازپرور با اعلام این خبر گفت : آلت قتاله در بیش از یک سوم قتل های کشور چاقو می باشد با این وجود چاقو ، قمه و ... به راحتی فروتخه میشود و در اختیار همه قرار دارد و قانونی نیز برای منع خرید و فروش این نوع سلاح ها در کشور وجود ندارد.وی گفت: برخورد پلیس با حمل کنندگان سلاح سرد و همچنین اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص خطرات حمل سلاح سرد میتواند از عوامل موثر در کاهش قتل با این نوع سلاح ها باشد.
وی در ادامه با اشاره به نقش نزاع های خیابانی به عنوان یکی از عوامل وقوع قتل با سلاح سرد گفت: طبق آمار مراجع ذیصلاح اکثر قتل های به وقوع پیوسته بدون برنامه ریزی و قصد قبلی انجام شده است که درد دسترس بودن سلاح سرد عامل اصلی وقوع این قتل‌ها بوده و ضارب بدون توجه به عواقب استفاده از چاقو، در جریان درگیری، فرد مقابل را مضروب و منجر به قتل او شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *