رفتار وزارت بهداشت واردکنندگان را به سمت قاچاق سوق می‌دهد

15:23 - 21 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با گلایه از عدم نظارت وزارت بهداشت بر واردات محصولات دارویی گفت: با وجود ملغی شدن طرح شبنم، نماد این طرح همچنان در گمرکات ایران بر روی محصولات وارداتی دارویی زده می‌شود و هیچ مخالفتی هم با آن صورت نمی‌گیرد.

: رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با گلایه از عدم نظارت وزارت بهداشت بر واردات محصولات دارویی گفت: با وجود ملغی شدن طرح شبنم، نماد این طرح همچنان در گمرکات ایران بر روی محصولات وارداتی دارویی زده می‌شود و هیچ مخالفتی هم با آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، مجیدرضا حریری با بیان اینکه با به روی کار آمدن دولت یازدهم برچسب‌های طرح شبنم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برچسب‌های طرح شبنم فیصله داده شد، افزود: متاسفانه هنوز در وزرات بهداشت این کنترل صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه سلامت مردم باید به شدت کنترل شود، گفت: با نگاهی به انبارهای واردات در می یابیم چسباندن این برچسب‌ها در داخل و در گمرکات ایران صورت می‌گیرد و این کار ضد سلامت و بهداشت جامعه است.

حریری با بیان اینکه گلایه دوستان تشکلی ما از وزرات بهداشت نگاه تبعیض آمیز و نه چندان مثبت در حوزه واردات است، گفت: خلا تولید داخل در حوزه سلامت باعث شد وارد کنندگان شناسنامه دار به واردات بیشتر روی بیاورند اما وزارت بهداشت با محدود کردن این گروه باعث می‌شود که واردات غیر قانونی و قاچاق روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: از وزارت بهداشت در خواست داریم که در این حوزه توجه و دقت نظر بیشتری اعمال کند تا روند واردات محصولات بهداشتی و دارویی با نظارت بهتری انجام شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *