آزادی زندانیان معسر در اولویت است

22:20 - 01 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۱۵۷۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دیدار با مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: آزادی زندانیان معسر در اولویت دستگاه قضایی استان کرمانشاه است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور به همراه معاون این ستاد،مدیرکل زندان ها ومدیرعامل ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری کرمانشاه دیدار و فعالیت های انجام شده در بخش آزاد سازی محکومان مالی و پیگیری تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری کرمانشاه در ادامه این دیدار در سخنانی توسعه عدالت و امنیت درجامعه،نشرفرهنگ اسلامی وتعالیم قرآنی در بین زندانیان با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان را تبیین و تصریح کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مهریه خاطر نشان کرد: راهکار قانونی مطالبه مهریه سازمان ثبت اسناد واملاک است و زندانی شدن  برخی بدهکاران مهریه  مشکلی را حل نمی کند مگر اینکه فرد تمکن مالی داشته باشد.

وی در این رابطه با بیان ضرورت رفع گرفتاری نیازمندان به حدیثی ازامام صادق (ع) "خلو سبیل المعسر کما خلاه الله عزوجل " اشاره کرد و آزادی زندانیان معسر و ناتوان از پرداخت بدهی  را اولویتی مهم  دانست.

عدالت خواه در سخنان خود بر قاطعیت دستگاه قضایی  در برخورد با اشرار تاکید و همچنین اظهار کرد؛پیگیری سیاست کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وخواست مسئولان ارشد قوه قضائیه است.

رئیس شورای قضایی استان کرمانشاه کاهش آمار زندانیان به ویژه محکومان جرایم غیر عمد را رویکردی موثر بر بهبود وارتقاء فعالیت های زندانبانی به منظور فراهم سازی زمینه اصلاح وتربیت مجرمان و توسعه امنیت اجتماعی در جامعه خواند.

این مقام ارشد قضایی تعیین مجازات های جایگزین حبس را یکی از راهکارهای موثر بر کاهش ورود مجرمین کم خطر به زندان خواند واظهار داشت؛با اعمال این نوع مجازات  6 هزار ساعت خدمات عام المنفعه رایگان در بخش  حفظ منابع طبیعی و ایجاد فضای سبز در استان ارائه شده است .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *