رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت بهداشت به جای واحدهای صنعتی، پزشکان متخلف را جریمه کند

12:12 - 21 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتاق مازندارن با گلایه از گسترش تخلفات پی در پی پزشکان گفت: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل یک تخلف کوچک از سوی وزارت بهداشت دادگاهی و جریمه می شوند اما متاسفانه تخلفات پزشکی در حال توسعه است و وزارت بهداشت اهمیتی نمی‌دهد.

:رییس اتاق مازندارن با گلایه از گسترش تخلفات پی در پی پزشکان گفت: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل یک تخلف کوچک از سوی وزارت بهداشت دادگاهی و جریمه می شوند اما متاسفانه تخلفات پزشکی در حال توسعه است و وزارت بهداشت اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، غلامرضا عشریه گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی به دلایل مختلف جریمه شده و اعمال نظر شدیدی براین حوزه انجام می‌شود البته این عملکرد صحیحی است و منکر آن نیستیم اما در مقابل وزارت بهداشت چرا هیچ اعمال نظر شدیدی بر تخلفات پزشکی ندارد؟

وی افزود: تخلفات پزشکی روز به روز بیشتر شده و واکنشی نسبت به این امر مشاهده نمی‌شود. اخیرا یک مادر روستایی در شهرستان قائم شهر بر اثر سهل انگاری یک پزشک نابینا شد این نقص عضو نیست بلکه قتل عضو است.

عشریه با بیان اینکه بحث تخلفات پزشکی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، افزود: باید در حوزه پزشکی قانونی اعمال شود که اگر کسی تخصصی نداشت دست به تیغ جراجی نزند یا احکام به قدری سخت گیرانه باشد که پزشکان جان وحیات مردم را جدی تر گرفته و به هر نحوی جرات به دست بردن تیغ جراحی نداشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی مازندران در خصوص حوزه سلامت و گردشگری سلامت گفت: اجلاس گردشگری سلامت که با حدود بیش از 7 کشور عضو اکو در استان مازندران برگزار شد سبب دیده شدن ظرفیت‌های استان درحوزه گردشگری سلامت شد.

به گفته عشریه استان مازندران جنبه روان درمانی دارد، پایان هفته ها با مسدود شدن جاده ها بومی ها نمی توانند تردد کنند و ما از وزارت بهداشت درخواست داریم بیمارستانهای استان مازندران را تجهیز کنند و ظرفیتهای گردشگران حوزه سلامت را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی اقتصاد باید مردمی و درمان باید دولتی باشد اما در کشور ما برعکس اقتصاد ما دولتی و درمان ما مردمی است، گفت: در شهرستان آمل مرکز شیمی درمانی با کمک مردم ایجاد شد، آمل بیش از 1200 بیمار سرطانی دارد که ایجاد این مرکز شیمی درمانی با کمک های بسیار مردمی و خیرین که سهم 40 درصد ساخت بیمارستان را تامین کردند، ساخته شد اما هنوز راه اندازی نشده است.

عشریه ادامه داد: با توجه به اینکه معاونت توسعه وزرات بهداشت جناب حریرچی قول دادند یک و نیم میلیارد تومان برای ساخت مرکز شیمی درمانی آمل کمک کنند اما این کار هنوز انجام نشده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *