توسعه صادرات غیر نفتی اولویت کشور/استاندارد هم خط تولید و هم محصول نهایی را نظارت می‌کند

19:01 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان:جهانگیری توسعه صادرات غیر نفتی اولویت کشور برشمرد و گفت: استاندارد هم خط تولید و هم محصول نهایی را نظارت می‌کند.

:جهانگیری توسعه صادرات غیر نفتی اولویت کشور برشمرد و گفت: استاندارد هم خط تولید و هم محصول نهایی را نظارت می‌کند.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری امروز یکشنبه در آیین روز جهانی استاندارد با بیان اینکه استاندارد کردن در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش به سزایی دارد، گفت: سرمایه‌گذاری در راه بهبود کیفیت کالاهای تولیدی برای پاسخ گویی به نیازهای مصرف کنندگان داخلی و راه‌یابی کالا به بازارهای جهانی و کاهش واردات، مهم ترین اصل در توسعه اقتصادی است.

اسحاق جهانگیری افزود: استانداردها هم اکنون جزء جدایی ناپذیر از زندگی و جوامع بشری است، به طوری که روش‌های علمی را جایگزین شیوه های سنتی کرده است.

وی ادامه داد: امروزه کیفیت، خواست و میل زود گذر تبلیغاتی نیست زیرا موضوع مرگ و زندگی مطرح است و بی توجهی به آن سبب از دست رفتن مشتریان و کاهش درآمد می شود.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: کشورهای جهان با برگزاری مراسم ویژه ، روز جهانی استاندارد را گرامی می‌دارند، تا ضمن ترویج فرهنگ استاندارد، ضرورت آن را در زندگی روزمره آحاد جامعه یادآور شوند و اثر بخشی استانداردها را در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی بازگو کنند.

جهانگیری تصریح کرد: استاندارد عبارت است از نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجربه های بشری که به صورت قواعد، مقررات و نظام هایی به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات ، توسعه صنعت، صرفه جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار می‌رود.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: نظریه‌ای که می‌گوید استانداردها به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان توجه دارد، درست است، اما استواری نظام صنعت و فناوری نیز از اهداف استاندارد به شمار می‌آید.

جهانگیری با بیان این که استاندارد، شالوده استواری را برای پیشبرد و توسعه صنعت و اقتصاد فراهم می‌کند، ادامه داد: استاندارد فقط به نتیجه محصول نهایی بسنده نمی کند، بلکه خط تولید را از ابتدا تا انتها زیر نظر می‌گیرد؛ این مدیریت برنامه ریز و هدفمند، پویایی را به بخش های سازمانی هدیه می دهد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، توسعه صادرات غیر نفتی از اولویت‌های کشور است، زیرا هم در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته و هم نقش مهمی در خروج کشور از شرایط رکود دارد.

جهانگیری اضافه کرد: هر کشور در حال توسعه که افزایش و بهبود ظرافت صنعتی را در راس برنامه های خود قرار داده باشد، در می‌یابد که استاندارد کردن شاخص های تولید و خدمات و همچنین سنجش و کنترل کیفیت محصولات از جمله نکات اصلی در برنامه های توسعه صادرات است.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بشر در طول عمر خویش با رعایت قوانین و مقررات، نوعی استاندارد را به وجود آورده و در راه رفاه و آسایش خودش به کار گرفته است، گفت: هرچه استانداردسازی توسعه یابد و تعهد به رعایت استانداردها بیشتر شود از پیشرفت و تعالی جامعه خبر می دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *