منتظر ارائه دفاعیات وزارت ارشاد در خصوص فیلتر سایت‌ها هستیم

15:39 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی دیوان عدالت اداری از بررسی دفاعیات وزارت ارشاد مبنی بر فیلتر برخی سایت‌ها در هیات عمومی و تخصصی دیوان عدالت اداری خبر داد.

: معاون قضایی دیوان عدالت اداری از بررسی دفاعیات وزارت ارشاد مبنی بر فیلتر برخی سایت‌ها در هیات عمومی و تخصصی دیوان عدالت اداری خبر داد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری در رابطه با نظر دیوان درباره فیلتر سایت ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار حقوقی میزان گفت: در مورد تصمیم وزارت ارشاد مبنی بر فیلتر برخی سایتها، دادخواستی به دیوان عدالت اداری ارائه شد و موضوع این دادخواست تقاضای ابطال دستور وزارت ارشاد در رابطه با فیلتر سایت‌های بی‌مجوز بود.

حجت‌الاسلام موسی قربانی ادامه داد: در این زمینه دیوان، دستور موقت مبنی بر متوقف شدن اقدامات وزارت ارشاد را صادر کرده است تا رسیدگی ماهوی به این دادخواست صورت بگیرد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری افزود: بر اساس این دستور موقت سایت‌های فیلتر شده، رفع فیلتر شده‌اند و سایت جدیدی نمی‌تواند فیلتر شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر وزارت ارشاد باید در خصوص نظر خود را در رابطه با ماهیت این موضوع و اقدامی که انجام داده است، اعلام کند.

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه این شکایت پس از اعلام نظر وزارت ارشاد در هیات تخصصی و عمومی دیوان بررسی می شود، خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد می‌تواند دفاعیات خود را در رابطه با این شکایت در هیات عمومی و تخصصی دیوان، با حضور همه قضات دیوان مطرح کند تا در این زمینه تصمیم‌گیری صورت گیرد و اگر این استدلالات قانونی نباشد، هیات عمومی رای به ابطال اقدام وزارت  فرهنگ و ارشاد صادرخواهد کرد و در این صورت دیگر این وزارتخانه نمی تواند هیچ سایتی را فیلتر کند.



 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *