پشت پرده کیفیت بنزین یورو 4 در جایگاه‌های سوخت/ بنزین تا پایان سال سه نرخی باقی می‌ماند

15:38 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۱۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رییس انجمن جایگاه‌داران سوخت از تداوم عرضه بنزین سه نرخی تا پایان امسال خبر داد و گفت: به دلیل ذخیره‌سازی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا سال 94، روند عرضه بنزین سه نرخی تداوم داشته باشد.

: رئیس انجمن جایگاهداران سوخت از تداوم عرضه بنزین سه نرخی تا پایان امسال خبر داد: به دلیل ذخیره سازی های صورت گرفته پیش بینی می شود تا سال 94، روند عرضه بنزین سه نرخی تداوم داشته باشد.

بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به روند عرضه بنزین یورو 4 در جایگاه‌های سوخت اعلام کرد: به منظور افزایش کیفیت بنزین مصرفی روزانه 3 تا 5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 وارد کشور می‌شود که بخشی از این بنزین با بنزین تولید داخل ترکیب می‌شود. این در حالی است که تمام بنزین یورو4 مصرفی در جایگاه‌های سوخت وارداتی است.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت، با بیان این که میزان بنزین یورو 4 وارداتی متناسب با میزان مصرف نیست اعلام کرد: در حال حاضر با وجود ذخیره سازی های محدودی که صورت گرفته است مقرر شده است که تا پایان سالجاری کلیه شهرهای کشور از بنزین یورو 4 استفاده کنند.

حاج محمد رضا، در ادامه با بیان این که هم اکنون در حومه تهران از بنزین یورو 2 استفاده می شود ادامه داد: هم اکنون عرضه بنزین یورو 4 در اصفهان به صورت پایلوت صورت می گیرد.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور، از افزایش 10 درصدی مصرف بنزین در سال جاری خبر داد و گفت: میزان مصرف بنزین 64 میلیون لیتر به 70 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

وی در خصوص حجم مصرف بنزین 400 تومانی در کشور اعلام کرد: در ابتدای شروع تغییرات قیمتی ما به میزان دو میلیارد و 400 میلیون لیتر به مردم بدهی داشتیم که هم اکنون این میزان به 650 تا 550 میلیون لیتر کاهش یافته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *