پیش بینی هایی که در حال تحقق است

13:56 - 30 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۹۹۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - هشدارهایی که رهبر معظم انتقلاب اسلامی درباره توطئه های پس از توافق هسته ای مطرح کردند، اکنون در حال نمایان شدن است. ایشان همواره موضوع هسته ای را مشکل آمریکا با ایران ندانسته بلکه دشمنی های آنها را عمیق تر از آن اعلام کرده اند.
به گزارش گروه سیاسی ، حضرت آیت الله خامنه ای در چند سال گذشته درباره موضوع مذاکرات هسته ای و دشمنی های آمریکا با ایران هشدار داده و فرموده بودند که آمریکایی ها با وجود مذاکره بر سر موضوع هسته ای دشمنی های خود را علیه ایران پایان نخواهند داد. ایشان تأکید دارند که دشمنی آمریکایی ها به خاطر نظام جمهوری اسلامی و سیاست های آن است و هسته ای بهانه است.

ایشان همچنین پیش بینی کرده بودند که اگر بر سر موضوع هسته ای با ایران به توافق برسند، موضوعات و پرونده های دیگری را پیگیری خواهند کرد و حتی به خاطر همین پرونده های غیر هسته ای، تحریم های دیگری را علیه ایران تصویب و اعمال می کنند.

هر روز که به توافق هسته ای نزدیکتر می شدیم، زمزمه های توطئه ها و دشمنی های دیگر بر سر موضوعاتی همچون حقوق بشر، تروریسم، برنامه موشکی در رسانه های غربی و از زبان تحلیلگران و کارشناسان و سپس مسئولان آمریکایی و اروپایی مطرح می شد. این روند همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که هنوز توافق هسته ای به طور کامل اجرا نشده است.

برخی در داخل با خوش خیالی تصور می کرده و می کنند که با دستیابی به توافق هسته ای همه مشکلات آمریکا و ایران بر طرف می شود. این تصور ساده انگارانه بدون توجه به ابعاد دشمنی های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

این افراد در این اندیشه سیر می کنند که با برقراری ارتباط ایران و آمریکا شرایط گل و بلبلی در ایران ایجاد می شود، غافل از این که آمریکایی ها اگر توان ایجاد چنین شرایطی را داشتند در کشور خودشان یا دوستان قدیمی شان این کار را انجام می دادند، اکنون چه دلیلی دارد که خود را هزینه کنند تا شرایط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بهبود یابد؟

اما این افراد در داخل کشور بدون توجه به همه دشمنی های گذشته و اکنون آمریکه علیه ایران، همچنان خوش خیالانه در انتظار قدوم آمریکایی ها به شکل هایی از قبیل کی اف سی، مک دونالد و دیگر ابزار برای نفوذ در ایران هستند.

 رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس در تاریخ 6 خرداد فرمودند: غیر از مسئله هسته‌ای سریال‌های دیگری نظیر حقوق بشر در انتظار ماست، این‌طور نیست که همه مسئله ما با غرب، آمریکا و صهیونیسم در هسته‌ای باشد.

نویسنده وب سایت پولیتیکو  در مقاله خود در باره همین موضوع نوشته بود؛«اکنون زمان آن فرا رسیده کنگره دخالتی جدی در حوزه‌ای داشته باشد که دولت اوباما از ورود در آن بیم داشت، حوزه‌ای که کنگره پیش از این  وزن زیادی در آن داشت؛ حقوق بشر.»

« ری تکیه» در بخش پایانی این مقاله اعتراف کرد که حتی تحریم‌ها در حوزه حقوق بشری نیز نخواهد توانست رفتار و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد اما دست‌کم این اقدامات می‌تواند آمریکا را در طرف درست تاریخ قرار دهد.

این زمینه چینی های پس از برجام تا آنجا ادامه داشت و همچنان هم ادامه دارد که در کمیته سوم مجمع عمومي سازمان ملل قطعنامه ای علیه ایران در زمینه حقوق بشر به تصویب رسید که راه را برای ارجاع آن به مجمع عمومی و سپس شورای امنیت سازمان ملل باز می کند.

سناریو اینگونه طراحی شده است که پس از اجرای توافق هسته ای از سوی ایران  پیاده کردن تعهدات و جمع آوری سانتریفیوژها و از کار انداختن رآکتور اراک، آمریکایی ها و اروپایی ها تحریم های خود را علیه ایران تعلیق می کنند اما در دستور کار خود موضوع حقوق بشر را دارند.

به جریان انداختن موضوع حقوق بشر با تصویب آن علیه ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل دست آمریکایی ها را باز می گذارد تا هنوز از زمان تعلیق تحریم ها چیزی نگذشته قطعنامه سازمان ملل و شورای امنیت علیه ایران بر اساس ادعاهای حقوق بشری صادر شود که تحریم های تعلیق شده یا لغو شده به راحتی باز می گردد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای که به رئیس جمهوری درباره توافق هسته ای مرقوم فرمودند، اتفاقاً درباره چگونگی اجرای برجام تأکید کردند؛ هر تحریمی به بهانه تروریسم و حقوق بشر هم نقض برجام است.

ایشان به خاطر همان پیش بینی های گذشته این بند را در نامه خود به رئیس جمهوری گنجاندند و تأکید کردند که اگر بر سر موضوعاتی مانند حقوق بشر و تروریسم تحریمی علیه ایران اعمال شود نقض برجام است و ایران حق دارد که تعهدات خود را اجرا نکند.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل موسوم به کمیته حقوق بشر، این قطعنامه ضد ایرانی  را به پیشنهاد کانادا و بر مبنای گزارش از راه دور «احمد شهید» گزارشگر ویژه سازمان ملل از وضع حقوق بشر در ایران با ۷۶ رأی موافق از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، ۵۵ رأی مخالف و ۶۸ رأی ممتنع به تصویب رسید.

با توجه به شرایطی که علیه ایران شکل گرفته است باید احمد شهید گزارشگر ویژه سازمانن ملل پذیرفته نشود و نسبت به کشورهایی که در تصویب این قطعنامه علیه ایران نقش داشته اند باید پاسخگوی دلیل این کار خود باشند.

هم اکنون رژیم آل سعود یکی از بدترین کشورهایی است که حقوق بشر در آن معنایی ندارد، حتی جنایتکار جنگی است و در یمن دست به قتل عام مردم مظلوم آن می زند اما سازمان های حقوق بشری واکنشی از خود نشان نمی دهند.

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، بر اساس اسناد و مدارکی که ویکی لیکس منتشر کرده برای گزارشهای خود رشوه دریافت می کند.

تصویر نامه ای که در آن به اعطای یک میلیون دلار به احمد شهید از سوی سفارت عربستان در کویت اشاره شده است توسط ویکی لیکس منتشر شد.بر اساس این سند که جزو اسناد طبقه بندی شده و محرمانه است، سفارت عربستان سعودی در کویت به پرداخت یک میلیون دلار به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر در ایران اقدام کرده و متعاقب آن، احمد شهید مراتب تشکر عمیق خود را از وزیر خارجه عربستان ابراز کرده است و وعده داده است همه تلاش و توان خود را برای تشدید مواضعش در قبال پرونده ایران به کار خواهد گرفت.

اکنون هم تصویب قطعنامه علیه ایران در سازمان ملل نتیجه همان رشوه هایی است که آل سعود به احمد شهید پرداخت کرده است. سریال های دیگری غیر از موضوع هسته ای در حال نگارش است که به زودی ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/


خ
|
-
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
رییس جمهور ممنونیم که تحریم ها برداشته شد وتمام قطعنامه ها هم لغو شد اینها که قطع نامه نیست اسمش انشا هست کی گفته قطعنامه وجود داره
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *