چرخ اقتصاد فیلم آموزشی به کندی می‌چرخد

12:08 - 30 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۹۰۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزای میزان- حجت الاسلام محمدیان با اذعان به این مطلب که چرخ‌ اقتصاد فیلم آموزشی به کندی و سنگینی می‌چرخد، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش از تولیدات جشنواره فیلم رشد حمایت میکند و در برخی موارد، سفارش می‌دهیم تا فیلم آموزشی بسازند. این حمایت‌ها در حوزه‌های یاد دهی و یادگیری اثر مثبتی دارد.
چرخ اقتصاد فیلم آموزشی به کندی می‌چرخد
حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره جشنواره فیلم رشد اظهار کرد: در جشنواره فیلم رشد امسال 35 کشور شرکت کرده بودند و 950 فیلم  جهت نمایش وارد جشنواره شدند.

وی با بیان اینکه دیروز 29 آذر اختتامیه این جشنواره بود، افزود: امسال علاوه بر فیلم‌سازان حرفه‌ای، دانشجو ها و معلمان هم برای نخستین بار در این جشنواره شرکت کردند.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه در جشنواره رشد عمده حوزه یاد‌دهی،یادگیری و مسائل اساسی که به صورت فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت، مطرح اند را  پوشش دادیم، تصریح کرد: این فیلم‌ها به صورت مستند، کوتاه و بلند و انیمیشن به نمایش گذاشته شدند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: از جمله سیاست‌های اجرایی سند تحول، توجه به تولید بسته آموزشی است.فیلم آموزشی جایگاه مناسبی در فرآیند یادگیری دارد. البته در کشور ما این مساله فراگیر نبوده و از 45 سال قبل طراحان این مسئله،سعی داشتند این فیم‌ها بر اساس مباحث آموزشی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها عمده فعالیت‌هایشان معرفی، شناسایی و تقدیر است، ادامه اد: حوزه های بهره بردار باید از خروجی این جشنواره‌ها استفاده کنند و آنها به کار گیرند.

حجت الاسلام محمدیان با اذعان به این مطلب که چرخ‌ اقتصاد فیلم آموزشی به کندی و سنگینی می‌چرخد، بیان کرد:  وزارت آموزش و پرورش از تولیدات جشنواره حمایت میکند و در برخی  موارد، سفارش می دهیم تا فیلم آموزشی بسازند و این حمایت ها در حوزه های یاد دهی و یادگیری اثر مثبتی دارد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: حمایت از این فیلم‌ها باعث می‌شود که مفاهیم انتزاعی نسبت به ذهن نزدیک‌تر شود و وسعتی برای زمان آموزش ایجاد گردد.

وی  مطرح کرد: عمق مطالبات صد صفحه ای را میتوان در 30 دقیقه به نمایش گذاشت. حتی شاید بیان یک موضوع علمی توسط یک معلم   2 ساعت زمان ببرد اما این مهم در فیلم کوتاه ده دقیقه ای به راحتی رخ می‌دهد. ویژگی های خاص فیلم آموزشی می تواند آن را تبدیل به رسانه موثر آموزشی تربیتی کند.

حجت الاسلام محمدیان  با اشاره به این مساله که امسال جشنواره فیلم رشد وسعت خوبی  پیدا کرده، افزود: همزمان با جشنواره 200 مرکز آموزشی و شهرستان‌های تهران و 5 استان دیگر هم جشنواره برگزار کردند و برگزیده‌ها فیلم های خود را درسراسر کشور به نمایش می‌گذارند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: امسال علاوه بر مراکز استانی، در جزایر خلیج فارس، سواحل مکران و مدارس ایرانی خارج کشور، در دو مرکز اروپایی و پاکستانی نیز فیلم های رشد به نمایش گذاشته شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *