رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سود 30 درصدی بساز و بفروش ها از ساخت مسکن/ در کدام مناطق تهران ساخت و ساز بیشتر رونق دارد؟

13:08 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۸۲
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به رونق ساخت و ساز مسکن در کشور اعلام کرد: در شرایط کنونی بساز و بفروش‌ها از ساخت مسکن به میزان 30 درصد سود کسب می کنند.

: عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به رونق ساخت و ساز مسکن در کشور اعلام کرد: در شرایط کنونی بساز و بفروش ها از ساخت مسکن به میزان 30 درصد سود کسب می کنند.

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، از رونق ساخت ساز در نیمه دوم سال جاری در استان تهران خبر داد و گفت: همزمان با رونق خرید و فروش در بازار مسکن شاهد رونق ساخت و ساز نیز در این بازار هستیم.

وی، با اشاره به افزایش معاملات مسکن در بازار اعلام کرد: در شرایط کنونی روزانه به صورت میانگین 72 هزار معامله در بازار مسکن صورت می گیرد که این میزان در مقایسه با سال گذشته به بیش از 20 هزار معامله در روز افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، از افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار خبر داد و گفت: قیمت مصالح ساختمانی امسال میانگین بین 25 تا 32 درصد در بازار افزایش یافته است.

این کارشناس مسکن، با بیان این‌ که قیمت مسکن تا پایان آذرماه از شاخص تورم عبور نخواهد کرد، ادامه داد: تحرک خاصی در بازار اتفاق نمی‌افتد و پیش بینی می شود روند ثبات در حال حاضر ادامه پیدا کند. زمانی در بازار مسکن رکود تورمی وجود داشت، اما در حال حاضر می‌توان گفت بازار مسکن با رکود کاهشی روبه‌رو است.

خسروی مهم‌ترین عامل رکود در بازار مسکن را کاهشی قدرت خرید مردم در بازار اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون فعالیت‌های خرید و فروش در بازار مسکن به میزان دو تا سه درصد افزایش داشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *