اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید مستلزم فرهنگ سازی است

12:56 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون دادستان نظامی تهران گفت: اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید مستلزم فرهنگ سازی است تا بتوان آن را مطلوب‌تر از قانون گذشته در جامعه پیاده کرد.

: معاون دادستان نظامی تهران گفت: اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید مستلزم فرهنگ سازی است تا بتوان آن را مطلوب‌تر از قانون گذشته در جامعه پیاده کرد.

سیدرضا حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: طبق قانون آئین دادرسی کیفری جدید، متهم در صورت عدم حضور وکیل می‌تواند سکوت اختیار کرده و هیچ گونه صحبتی را نکند.

وی افزود: در صورت نبودن وکیل، تحقیقات بی‌اعتبار خواهد بود و ارزش و اعتباری نخواهد داشت.

معاون دادستان نظامی تهران با بیان اینکه آموزش ضابطین در قانون آئین دادرسی کیفری جدید تاکید بسیاری شده است، خاطر نشان کرد: اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید مستلزم فرهنگ سازی بوده و برای اجرای بهتر باید در سطح کشور فرهنگ سازی شده و آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی اظهار کرد: در قانون جدید بر خلاف قوانین قبلی، اصولی را برای قانون آئین دادرسی کیفری تعریف کرده که به عنوان مثال مواد ۱ تا ۷ چهارچوب آئین دادرسی را مشخص کرده است و این از مزایای قانون آئین دادرسی کیفری جدید است.

حسینی افزود: انواع و اقسام طرح‌های کمی در قانون آئین دادرسی کیفری جدید اضافه شده و اقسام نظارت قضایی را نیز در آن آورده است.

معاون دادستان نظامی تهران در پایان با اشاره به اینکه میانجگری و صلح طرفین از مزایای قانون جدید است، گفت: درقانون آئین دادرسی کیفری جدید، نهادهای مشارکتی مردمی پیش بینی شده است که این موضوع نوآوری این قانون است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *