توقف ساخت و ساز مسکن توسط انبوه سازان استان تهران/ افزایش 30 درصدی رکود ساخت و ساز

12:32 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۶۸
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از توقف ساخت و ساز مسکن در تهران در پی رکود در بازار مسکن خبر داد.

: عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از توقف ساخت و ساز مسکن در تهران در پی رکود در بازار مسکن خبر داد.

محمد علی ربانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که بازار مسکن تهران از لحاظ عرضه و قیمت وضعیت نابسامانی دارد ادامه داد: هم اکنون در مناطق شمالی شهر تهران با توجه به این که قیمت زمین نرخ بالایی دارد برای انبوه سازان و بساز بفروش ها ساخت و ساز در این مناطق مقرون به صرفه نیست.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، در ادامه با اشاره به افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی در کشور عنوان کرد: به دلیل شرایط موجود در بازار مسکن مجموع هزینه ها و قیمت تمام شده با قیمت فروش به یکدیگر نزدیک شده است در نتیجه همین امر موجب شده است که ساخت مسکن برای انبوه سازان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

ربانی، در ادامه از تداوم رکود در بازار مسکن خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد رکود ساخت و ساز در کشور هستیم. به طوری که هم اکنون رکود در بازار مسکن 30 درصد افزایش یافته است.

وی، با بیان این که افزایش 30 درصدی دستمزد کارگران روند ساخت بسیاری از پروژه های مسکن مهر را کند کرده است ادامه داد: برای متوقف نشدن مسکن مهر باید شرایط مناسبی ایجاد شود، به طوری که باید با مدیریت بحران می توانیم مانع توقف ساخت مسکن در کشور شویم.

عضو کانون انجمن انبوه سازان تهران افزود: افزایش قیمت مسکن مهر ناشی از رشد قیمت مصالح ساختمانی هیچ کمکی به بهبود وضعیت پیمانکاران نداشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *