وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در بحث صادرات هماهنگی ندارند

11:23 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تقاضای هماهنگی بین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در حوزه صادرات را داریم گفت: عدم هماهنگی در گمرکات کشور مشکلاتی در بخش صادرات به وجود آورده که پروسه کاری این حوزه را با مشکلات متعدد مواجه کرده است.

:  رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه  تقاضای هماهنگی بین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در حوزه صادرات را داریم گفت: عدم هماهنگی در گمرکات کشور مشکلاتی در بخش صادرات به وجود آورده که پروسه کاری این حوزه را با مشکلات متعدد مواجه کرده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، غلامحسین شافعی امروز (یکشنبه) در نشست صبحانه کاری مشترک اتاق بازرگانی ایران با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان استاندارد برای صادرات کالاها یک هماهنگی باید داشته باشند که در موقعیت فعلی در صادرات دچاز مشکلات عدیده نشویم .

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ایران هم اکنون در زمینه گردشگری سلامت در بین کشورهای منطقه رتبه چهارم را دارد: در سال 2012 درآمد کشورهای مختلف دنیا از گردشگری سلامت به 100 میلیارد دلار رسیده است.

وی همچنین در بحث گردشگری سلامت گفت: بحث گردشگری سلامت که در سال 2012 معادل 100 میلیارد دلار درآمدزایی داشته در ایران دچار کم‌توجهی شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر تنها 350 هزار دلار درآمد ایران از بخش گردشگری سلامت است.

وی افزود: بخش پزشکی کشور که دولت آن را ایجاد کرده، رده اول در منطقه را دارد و آینده روشنی در این بخش پیش‌رو داریم.

در حوزه بهداشت و سلامت همواره میزان عرضه از تقاضا بیشتر است بنابراین باید به این موضوع توجه جدی تری داشته باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *