وزارت کشاورزی نظارتی برمصرف سموم ندارد/ تعرفه واردات مکمل‌های غذایی باید پرداخت شود

11:11 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۵۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان غذا و دارو در جلسه صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی گفت: در بحث مکمل های غذایی مسائلی مطرح شد که با آن موافق نیستیم مکمل های غذایی را نمی توانیم به عنوان دارو قبول کنیم و باید تعرفه وارداتش پرداخت شود.

: رئیس سازمان غذا و دارو در جلسه صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی گفت: در بحث مکمل های غذایی مسائلی مطرح شد که با آن موافق نیستیم مکمل های غذایی را نمی توانیم به عنوان دارو قبول کنیم و باید تعرفه وارداتش پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار میزان، رسول دیناروند افزود: صدها میلیون دلار مکمل به عنوان دارو وارد کشور می شوند اما این ها هیچ کدام دارو نیستند و اثر درمانی آنها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

دیناروند ادامه داد: باید تعرفه گمرکی مکمل های دارویی پرداخت شود و مردم را به اشتباه نیندازیم.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به انتقاداتی که از واردات سرنگ مطرح شد، گفت: در یک سال اخیر اجازه ورود هیچ سرنگی را به کشور ندادیم ولی همچنان قاچاق صورت می گیرد که باید با مدیریت جدی جلوی آن گرفته شود.

نظارت جهاد کشاورزی در توزیع سموم وجود ندارد
وی در ادامه با بیان اینکه با بحث سموم و معضلات به آن موافق هستم، گفت: متاسفانه وزارت جهاد هیچ گونه نظارتی بر توزیع سموم نداشته و شاهد این هستیم که مردم به اختیار خود و به راحتی سموم تهیه می کنند که این معضل باید نگاه جدی تری به آن شود.

کاهش مصرف روغن پالم در صنایع لبنی

دیناروند در انتقاد به این موضوع که بحث روغن پالم غیرکارشناسی انجام شد، اظهار کرد: واقعیت این است که روغنی که به لبنیات اضافه می شد و مصرف بالایی داشت با تحقیقات وزارت بهداشت ثابت شد که روغنی که به لبنیات اضافه می شد روغن پالم بود که به صورت هیدروژنه تبدیل به یک فراورده پرچرب و بسیار خطرناک به چربی لبنیات اضافه می شد.

وی افزود: این کار نوعی کلاهبرداری بود که خوشبختانه در آمارهای کمرگ شاهد کاهش مصرف پالم در لبنیات هستیم، همچنین آمارهایی از دولت مالزی رسیده بیانگر این کاهش مصرف و واردات است.

وی در پاسخ به انتقاد عضو هیات مدیره شورای عالی زیتون مبنی بر اینکه برای روغن زیتون دولت عوارض می گیرد، گفت: بحث روغن زیتون در شورای عالی سلامت مطرح است و قرار است عوارض آن را به حداقل برسانیم.

دیناروند همچنین در انتقاد به منع خمیر مرغ در سوسیس و کالباس خاطرنشان کرد: حدود سه سال است که اضافه شدن خمیرمرغ به سوسیس و کالباس ممنوع است زیرا سوسیس و کالباس نیازمند دریافت استاندارد اجباری است. هر چند خمیر مرغ با کیفیت باید وارد چرخه مصرف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *