رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تغییر گفتمان جامعه به مولفه‌های رایج دوران دفاع مقدس

10:41 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۴۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تغییر گفتمان جامعه به مولفه‌های رایج دوران دفاع مقدس و ارائه سبک زندگی شهدا را در جهت تعمیق باورهای ملی و دینی جامعه خصوصا جوانان پیشنهاد داد.

: مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تغییر گفتمان جامعه به مولفه‌های رایج دوران دفاع مقدس و ارائه سبک زندگی شهدا را در جهت تعمیق باورهای ملی و دینی جامعه خصوصا جوانان پیشنهاد داد.

به گزارش مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ جوانان محور تحرک جامعه هستند و در هر حرکت و جوششی کارآمدتر و پیشگام‌تر از دیگران در صحنه حضور می‌یابند.
به گزارش به نقل از تسنیم، مجتهدزاده با اشاره به اینکه تجلی معارف دین اسلام را در دوران 8 سال دفاع مقدس شاهد بودیم خاطر نشان کرد: با ترویج مولفه‌های ایثار و شهادت و می‌توان به جوانان جهت دهی روشن ارائه کرد و معادلات استکبار را که برجوانان ما سرمایه گذاری کرده‌اند به هم ریخت.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس این میدان مبارزه را میدانی مهم و سرنوشت ساز خواند و گفت: جوان سلحشور ایرانی با سلاح ایمان و جهاد و مبارزه در مقابله با این جنگ نرم پیش می تازد.دفاع مقدس با تکیه بر توان نیروهای خودی اتفاق افتاد، روحیه خودباوری را در جوانان ایجاد کرد و به فرهنگ ما هویت بخشید.
مجتهدزاده در ادامه تغییر گفتمان جامعه به مولفه‌های رایج دوران دفاع مقدس و ارائه سبک زندگی شهدا را در جهت تعمیق باورهای ملی و دینی جامعه خصوصا جوانان پیشنهاد داد.
مجتهدزاده، شایعه ریزش در میان جوانان را ترفند دشمن برای مایوس نمودن مردم و مسئولین خواند و گفت: ممکن است بدلیل هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی دنیای غرب، شاهد ریزش منابع انسانی و کمرنگ شدن معنویت در پاره ای از موارد باشیم اما قطعا رویش های فراوانی در میان جامعه بخصوص در جوانان ایجاد شده که به عنوان ظرفیت های پراهمیت در شرایط بحران مورد توجه هستند.
وی با اشاره به اینکه امروز دشمن با شگردهای جنگ نرم وارد عمل شده است، مسئولیت جوان امروز را یادآور شد و گفت: جوانان ما در این دوران باید خویش را برای حضور در میدان جدیدی از مبارزه آماده نمایند زیرا هجمه‌های جنگ نرم پیچیده‌تر و سخت تر از جنگ نظامی و رویارویی با دشمن است.
مجتهدزاده با بیان اینکه حربه‌ها و ترفندهای تبلیغاتی دشمن جنگی است که هویت و شأن جوان ایرانی را نشانه گرفته است تصریح کرد: این میدان مبارزه، میدانی مهم و سرنوشت‌ ساز است و جوان سلحشور ایرانی با سلاح ایمان و جهاد و مبارزه در مقابله با این جنگ نرم پیش می‌تازد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهارکرد: جوان صاحب اندیشه به خوبی درک می‌کند که بحران معنویت و اخلاق در جوامع پیشرفته سکولار، افزایش ناهنجاری‌هایی مانند قتل، جنایت، فساد و بی بند و باری، افزایش خانواده های تک والدی و ... که نمودهایی از سقوط اخلاق غربی است را به دنبال داشته است بنابراین هرگز از آن فرهنگ تبعیت نخواهد کرد.
مجتهدزاده به مسئولین توصیه کرد: امروز باید با آگاهی بخشی به جوان مسلمان و تلاش‌های مدبرانه در راستای شناسایی و شناساندن ترفندهای تبلیغاتی دشمنان جبهه نظری و عملی بی‌بدیلی را در راستای مبارزه با جنگ نرم استکبار آغاز کرد.

مجتهدزاده در ادامه گفت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) را نقطه عطفی در شکوفایی و مشارکت زنان در جامعه دانست و توضیح داد: همانگونه زنان در جریان انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس بسیار نقش آفرین بودند امروز نیز مربیان ممتازی برای هویت بخشی و تربیت جامعه ارزشی بشمار می روند.
وی در پایان، باور حکومت و حاکمیت به وجود جوانان بااراده و مصمم را مورد تاکید قرار داد و پیشرفت‌های عظیم کشور در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی، ورزشی، نظامی و... به ویژه در سال‌های اخیر را نماد خودباوری و استقلال مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت حضرت امام خامنه‌ای دانست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *