بخش‌های صنعت و بهداشت زیرساخت‌های قوی ندارند/ بی‌توجهی وزیر کشاورزی به تعهداتش

9:52 - 20 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر بهداشت با اشاره به فقر موجود در حوزه سلامت، گفت: متاسفانه ما در بخش صنعت و بازرگانی و بخش مرتبط با بهداشت از زیرساخت های قوی برخوردار نیستیم.

: وزیر بهداشت با اشاره به فقر موجود در حوزه سلامت، گفت: متاسفانه در بخش صنعت، بازرگانی و بخش مرتبط با بهداشت از زیرساخت های قوی برخوردار نیستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، سیدحسن هاشمی در نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که در حوزه تجارت و بهداشت هماهنگی‌های لازم ایجاد شود تا در این بخش زیرساخت ها قوی شود.

وی با بیان اینکه با تشکیل شورای فناوری و شورای سیاست گذاری دارو موافقت شده است، اضافه کرد: این اتفاق خوشایندی است که تشکیل این دو شورا در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مطرح شده و از سوی دیگر با ایجاد این شورا معضلات و مشکلات این حوزه برطرف می شود.

هاشمی با اشاره به صبحانه کاری خود با اعضای اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در بحث دارو و غذا مسائل مطرح شده از سوی اعضای اتاق بازرگانی را کاملاً پذیرا هستیم.

نظارت ضعیف سازمان استاندارد و دامپزشکی
وی تصریح کرد: البته سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی نظارت های ضعیفی دارند در صورتی که باید سختگیری های قابل توجهی در نظارت ها اعمال شود.

وی ادامه داد: در خصوص آمار صادرات کمی نگران بودم اما با آماری که کرباسیان رئیس کل گمرک ایران از آن ارائه دادند متوجه شدیم که با کاهش صادرات روبرو نبوده ایم بلکه در ماه های گذشته شاهد  افزایش صادرات بوده ایم.

وزیر بهداشت در خصوص مسائل صنایع غذایی به بحث های مربوط به روغن پالم و خمیر مرغ بیان کرد: مطمئناً تصمیمات یک سویه مشکل دار است و ما این را قبول داریم در آینده جلسات مشترکی در این زمینه با اعضای اتاق بازرگانی خواهیم داشت.

آسیب به صنایع غذایی کشور
وی با بیان اینکه در صنعت غذا و تولید آن وضع نسبتاً خوبی داریم اضافه کرد: در این حوزه باید بین سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد هماهنگی صورت گیرد. تاکید داریم که هماهنگی های لازم صورت گیرد زیرا شرکت های غذایی در حال آسیب دیدن هستند.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه یک سال گذشته در روز ملی غذا با حجتی وزیر جهاد کشاورزی به توافقاتی در این زمینه رسیدیم اما هنوز هیچ اتفاقی را شاهد نبودیم که امیدواریم در آینده این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *