ایران خودرو امسال تولید600 هزار خودرو را در برنامه دارد

17:30 - 19 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۰۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تولید خودرو به‌ شدت کاهش یافته بود، گفت: لازم است ابتدا باید خودروسازان به روند قبلی برگردند و تولید را به اعداد و ارقام گذشته برسانند. برای مثال ایران خودرو امسال تولید600 هزار خودرو را در برنامه دارد.

: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دوسال گذشته تولید خودرو به‌شدت کاهش یافته بود، گفت: لازم است ابتدا باید خودروسازان به روند قبلی برگردند و تولید را به اعداد و ارقام گذشته برسانند. برای مثال ایران خودرو امسال تولید600 هزار خودرو را در برنامه دارد.

به گزارش میزان، سیدرضا نوروز زاده در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید موتور TU3 در ایران خودرو با بیان مطلب فوق افزود: این شرکت با تولید کیفی و کاهش هزینه می‌تواند برنامه‌های تحقیق و توسعه خود را از جمله تولید داخلی موتور TU3 با استانداردهای بالا به انجام برساند. در حال حاضر توان مهندسی و زیرساخت ها در کشور برای بازگشت و رشد صنعتی کشور بویژه در حوزه خودروسازی بطور کامل مهیاست.

وی افزود: حرکت صنعت خودرو از سال 1376 با تاسیس انجمن خودروسازان و سپس شرکت های طراحی و مهندسی مانند ساپکو آغاز شد و از تولید پیکان به تولید محصولات متنوع و تعمیق ساخت داخل و ارتقای کیفیت دست یافتیم.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش افزود: در سه دهه گذشته به دلایل متعدد از جمله واردات بی‌رویه با ارزهای ارزان‌قیمت، سبب شد پس از جهش اخیر قیمت ارز، قطعه سازان و تولیدکنندگان با چالش جدی مواجه شوند.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه توان مهندسی و زیرساخت ها در کشور بطور کامل مهیا است، گفت: با ثباتی که در بازار بوجود آمده، تنها عزم ملی تولیدکنندگان لازم است تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

نوروز زاده ضمن بیان اینکه در گذشته وقتی قرار بود از تولید محصول قدیمی به محصول جدید دست بیابیم، سرمایه‌گذاری‌های چندصد میلیاردی صورت می‌گرفت، افزود: اما امروز برای رسیدن به یک خودروی جدید فقط چند ده میلیارد تومان سرمایه‌‌ لازم است. برای مثال ارزبری موتور TU3 با ساخت داخل 1000 یورو کاهش یافته است.

لازم بذکر است، موتور کم مصرف TU3 ساخت داخل، قرار است بر روی خودروهای 206 تیپ 2 نصب شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *