بسته کنترل حجم نقدینگی باید متناسب به شرایط اقتصادی و تولید تدوین شود

14:03 - 16 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۵۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بسته کنترل حجم نقدینگی باید متناسب به شرایط اقتصادی و تولید تدوین شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: کنترل حجم نقدینگی در کشور باید به صورت یک بسته اقتصادی متناسب با شرایط تدوین و پیش برود.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، محمدرضا میرتاج‌الدینی، با اشاره به راهکار‌ها در زمینه کنترل نقدینگی در اقتصاد کشور بیان کرد:بانک مرکزی باید پایه پولی و همینطور حجم نقدینگی را کنترل کند و این موضوع از جمله مسئولیت‌های بانک مرکزی است.

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی سال گذشته این رویکرد را در پی گرفت، بیان کرد: بانک مرکزی و همچنین بانک‌ها همچنان باید روند کنترل حجم نقدینگی را حفظ کنند، در عین حال نباید این کار موجب کاهش حمایت از تولید باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب عدم ارائه تسهیلات به تولید کنندگان با هدف کنترل حجم نقدینگی کشور از سوی نظام بانکی، اظهار کرد: اگر ما در این فرایند به تولید کنندگان تسهیلاتی از قبیل، تسهیلات در گردش و تسهیلات تولید و تجهیزات را ارائه ندهیم، به اصطلاح از سویی دیگر عقب می‌مانیم، بنابراین با ملاحظات این قبیل مسائل باید نسبت به کنترل حجم نقدینگی در کشور اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت در رابطه با کنترل حجم نقدینگی در سال گذشته خوب بوده و ما با کاهش رشد نقدینگی مواجه بودیم، ادامه داد: به واقع باید بدانیم که یکی از عوامل افزایش رشد تورم، افزایش حجم نقدینگی است البته رشد تورم ناشی از عوامل دیگری نیز هست که نیاز است دولت همه موارد تاثیرگذار بر نرخ تورم را کنترل کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید می‌تواند در کاهش نرخ تورم موثر باشد، تصریح کرد: ما به هر مقدار بتوانیم عرضه بیشتری در تولید کالا‌های مختلف داشته باشیم، حتماً این مسئله می‌تواند در کنترل قیمت‌ها موثر باشد.

وی تاکید کرد: بنابراین کنترل حجم نقدینگی در کشور باید به صورت یک بسته اقتصادی متناسب با شرایط تدوین و پیش برود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *